آرشیو دو‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
شهرستان ها
۷

نماینده مردم اسفراین در مجلس: 100 میلیارد تومان از مطالبات شرکت لوله گستر اسفراین پرداخت می شود

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از پرداخت 100 میلیارد تومان از مطالبات شرکت لوله گستر این شهرستان از سوی وزارت نفت خبر داد.

هادی قوامی اظهار داشت: شرکت لوله گستر اسفراین در سال 95 به میزان 25 هزار تن برای وزارت نفت تولید داشته که میزان مطالبات آن از این وزارتخانه 150 میلیارد تومان است.

قوامی تصریح کرد: این میزان سرمایه در گردش شرکت لوله گستر، بابت تامین کالاهای مورد نیاز شرکت های تابع وزارت نفت، تحت عناوین مطالبات قطعی، کالای آماده ارسال و کالای در جریان ساخت بلوکه شده است.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده درباره وصول این مطالبات، از دستور مستقیم وزیر نفت به منظور پرداخت 100 میلیارد تومان از مطالبات شرکت لوله گستر اسفراین خبر داد.

وی تصریح کرد: شرکت لوله گستر اسفراین، به میزان 110 میلیارد تومان به مجتمع فولاد اسفراین بدهی دارد که در صورت وصول مطالبات خود از شرکت نفت، بخشی از مشکلات فولاد اسفراین نیز برطرف می شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرداخت به روز مطالبات شرکت لوله گستر اسفراین در جهت تسهیل مشکلات دو مجموعه بزرگ صنعتی خراسان شمالی تاکید کرد.

قوامی افزود: شرکت های لوله گستر و مجتمع صنعتی اسفراین جهت تحقق اقتصاد مقاومتی با افزایش تولید و تامین کالای موردنیاز شرکت های نفتی در سال گذشته از خروج حدود 36 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرده اند.

وی همچنین از واگذاری حدود 25 هزار تن از سفارش لوله های کربن استیل به شرکت لوله گستر اسفراین به صورت ترک تشریفات خبر داد و گفت: در این صورت، مشکل تولید این شرکت نیز در آینده حل می شود.