آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
شهرستان ها
۷

نماینده مردم اهواز در مجلس: عده ای کارخانه های خوزستان را با قیمت ارزان تر می خرند

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: گروه هایی با مقاصد خاص به کارخانجات خوزستان چنگ انداخته و به بهانه احیا، آنها را با قیمت های ارزان تر خریداری می کنند.

همایون یوسفی در جلسه شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: عدم توجه به اشتغال، تبدیل به منشا بحران برای کشور خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حل مسئله اشتغال کار یک قوه و یک دستگاه نیست افزود: باید از تمامی ظرفیت های کشور در حل این معضل استفاده شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما توانایی حفظ مشاغل موجود را نداریم و در حالی که با ایجاد کارخانجات زنجیره ای، شغل ایجاد شده بود، مشاهده می کنیم که این کارخانه ها یکی پس از دیگری دچار مشکل می شوند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت عملکرد شرکت هایی همچون گروه ملی فولاد، فولاد اکسین و... گفت: مشکل از جایی آغاز شد که گروه هایی با مقاصد معلوم به کارخانجات ما چنگ انداختند و به قصد احیا، آنها را با قیمت های ارزان تر خریداری کردند تا املاک خود را افزایش دهند.

وی گفت: زمانی خوزستان رونق داشت و به عنوان یک منطقه استراتژیک در تولید ثروت و ایجاد اشتغال نقش بارزی را ایفا می کرد اما با عدم توجه به این استان می بینیم که کل کشور با مشکل مواجه شده است.

یوسفی تصریح کرد: برای حل مشکل اشتغال در خوزستان دو رویکرد اساسی وجود دارد که یکی از آنها افزایش مشارکت های مردمی و دیگری ارتباط مناسب با بازار جهانی است و ارتباط بیشتر با بازار جهانی می تواند بستر مناسبی را برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار ایجاد کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه باتوجه به شرایط موجود کسب و کار در استان افزایش مشارکت مردم کار دشواری است اما با این وجود باید در این زمینه تلاش کنیم.