آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۳
جهان
۲۰

طالبان با 5 عامل انتحاری به پلیس افغانستان حمله کرد

گروه جهان/ در پنج حمله انتحاری به مرکز پلیس افغانستان در شرق این کشور ده ها تن کشته و زخمی شدند. طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نجیب دنیش سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: ساعت 6:30 صبح دیروز یک مهاجم با منفجر کردن خودروی بمبگذاری شده در ورودی ایست بازرسی مرکز پلیس در شهر «گردیز» مرکز استان پکتیا، زمینه را برای ورود 4 مهاجم انتحاری دیگر به این مرکز فراهم کرد که تا ظهر دیروز در درگیری ها بین این افراد و نیروی پلیس دو تن از مهاجمان کشته شدند. در این حمله همچنین دو پلیس کشته و 5 پلیس دیگر زخمی شده اند. با این حال پزشکان بیمارستان شهر گردیز مدعی شده اند که بر اثر این حملات حداقل 5 پلیس کشته و در کل 30 تن زخمی شده اند که 20 تن از آنان شهروندان عادی بوده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه ای ضمن پذیرش مسئولیت این حمله توسط گروه طالبان مدعی شد: بیش از 100 نفر از نیروهای پلیس در این حملات کشته و زخمی شده اند.

7 نظامی امریکایی در حمله سرباز افغان زخمی شدند

ارتش امریکا اعلام کرد در جریان تیراندازی یک سرباز افغان به سوی نیروهای این کشور در اردوگاهی در مزارشریف، هفت نظامی امریکایی زخمی شدند. به گفته عبدالقهار آرام- سخنگوی نیروهای افغانستان- نظامیان امریکایی اقدام به تیراندازی کرده و سرباز افغان را که به سوی آنها تیراندازی کرده بود، کشتند. هفته گذشته هم سه سرباز امریکایی به دست یک نیروی افغان در ننگرهار کشته شدند که طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفت.