آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۳
جهان
۲۰
خاورمیانه

شاعر داعش در عراق کشته شد

گروه تروریستی داعش در دو هفته گذشته شاعر، مدیر رسانه های خود در ننگرهار و 180 نفر از اعضای خود را در عراق، افغانستان و سوریه از دست داد.

جبار المعموری، از فرماندهان حشد الشعبی، از کشته شدن شاعر گروه تروریستی داعش در جریان حمله ای هوایی در منطقه کرکوک عراق خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العالم، المعموری گفت: داعش در ساخت کلیپ های تبلیغاتی خود و سرودن قصیده های حماسی و تبلیغ ترور و عملیات انتحاری از این فرد بهره می برد. به گزارش پایگاه خبری شبکه السومریه این فرد که تابعیت عراقی داشت، دو روز پیش بر اثر حمله هوایی زخمی شده و مدتی بعد، از پا در آمده است.

در همین حال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای امریکا در افغانستان نیز اعلام کرد در حمله نیروی هوایی امریکا به ولایت ننگرهار در سوم ژوئن، «جواد خان» مدیر رسانه های داعش، کشته شده است. به گفته وی، کشته شدن جوادخان، روند سربازگیری داعش در افغانستان را سخت می کند. مقامات امریکایی هم گفتند با هلاکت او، ارتباطات داعش در ولایت ننگرهار با نیروهای این گروه در سوریه نیز دچار اختلال شده است.

در سوریه نیز وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد دو سرکرده اصلی گروه داعش در سوریه به نام های «ابویاسین المصری» و «عمر البلژیکی»، در جریان حملات موفقیت آمیز جنگنده های روسیه به دیرالزور طی روزهای ششم تا هشتم ماه جاری میلادی به هلاکت رسیده اند. در این حملات همچنین 180 عنصر تکفیری این گروه به هلاکت رسیده اند. این بیانیه یک روز پس از ادعای مسکو مبنی بر کشتن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله هوایی ماه گذشته خود منتشر شده است.