آرشیو دو‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
شهرستان ها
۷

60 گروه جهادی به مناطق محروم همدان اعزام می شوند

فرمانده بسیج دانشجویی استان همدان گفت: امسال تقریبا 60گروه جهادی 10 تا 15 نفره به مناطق محروم استان همدان اعزام می شوند که ممکن است حضور افراد در اردوها تکرار شود.

طیب فریادرس افزود: امسال در شیوه اجرائی اردوهای جهادی تغییراتی انجام داده و علاوه بر روستاهای محروم استان، حاشیه شهرها را نیز در بخش محرومیت زدائی پوشش می دهیم.

وی بیان کرد: علاوه بر تبلیغات فرهنگی در فضای شهرها، مطابق سال های گذشته خدمات عمرانی مانند ساخت و تعمیر مسجد، ساخت خانه عالم، نیازمندان و بهداشت، تعمیر مدرسه، برگزاری کلاس های تقویتی و آموزشی، دینی، مذهبی، احکام، سبک زندگی، مشاوره و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز انجام می شود.

وی گفت: امسال مناطق خزل در شهرستان نهاوند، شهر گل تپه و بخش مرکزی کبودراهنگ، پیش خور فامنین به عنوان مراکز برگزاری اردوهای جهادی انتخاب شده اند که به دلیل ادامه روند شناسایی مناطق محروم امکان افزایش این مناطق نیز وجود دارد.

فریادرس عنوان کرد: امسال قرار است دانشگاه های استان به ویژه مرکز استان به صورت جبهه ای کارهای اردوهای جهادی را آغاز کنند تا با همکاری و ادامه کار در انتها هیچ کار نیمه تمامی باقی نماند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی توسط برخی از دانشگاه ها در شهرستان ملایر، نهاوند و تویسرکان، ابراز کرد: در همدان مناطق حاشیه ای اسلام شهر، شهرک ولیعصر(عج) و خضر نیز برای برگزاری اردوهای محرومیت زدائی انتخاب شده اند.

فرمانده بسیج دانشجوئی همدان اظهار داشت: اردوهای جهادی و محرومیت زدائی دانشجوئی استان همدان از نیمه تیرماه آغاز شده و تا نیمه شهریور ماه نیز ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به 70 گروه جهادی شامل 2 هزار دانشجو در قالب اردوهای 10 روزه در برنامه محرومیت زدائی همدان شرکت کردند. وی افزود: این گروه ها توانستند به مردم 60 روستای محروم استان خدمات عمرانی، آموزشی فرهنگی و بهداشتی درمانی ارائه دهند.