آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۳
حوادث
۱۸

سایه به سایه در تعقیب قاتل دلار فروش

گروه حوادث / سارق مسلح که در جریان سرقت خیابانی، مرد دلار فروش را در میدان فردوسی به رگبار بسته و گریخته بود پس از 2 ماه فرار، با ردیابی های تخصصی کارآگاهان پلیس جنایی پایتخت دستگیر شد.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» دراین جنایت هولناک که صبح 6 فروردین امسال رخ داد، مرد جوانی سوار بر خودروی پراید و به بهانه خرید دلار سراغ یکی از مردان دلار فروش درحوالی میدان فردوسی رفت.

او پس از فریب مرد دلار فروش و به بهانه خرید ارز، مرد دلارفروش را سوار خودرو کرد. اما ناگهان راننده پراید اسلحه ای از میان لباس هایش بیرون کشید و سعی کرد با تهدید، پول های مرد دلار فروش را به سرقت ببرد که بین آنها درگیری شدیدی رخ داد.راننده پراید که فکر نمی کرد مرد دلار فروش در برابرش مقاومت کند ناگهان از ترس شروع به تیراندازی کرد. مردم و سایر دلار فروش ها که با شنیدن صدای گلوله شوکه شده بودند با عجله به طرف پراید سفید رفتند. اما راننده مسلح، پیکر خونین مرد دلار فروش را از ماشین بیرون انداخت و با تهدید اسلحه موفق به فرار شد.

بلافاصله موضوع به امدادگران اورژانس و پلیس اعلام شد. امدادگران نیزپس از حضور در محل حادثه، مرد دلار فروش را به بیمارستان منتقل کردند.سپس با دستور بازپرس نصرتی از شعبه اول دادسرای جنایی تهران تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی مسلحانه وارد عمل شدند. این در حالی بود که شامگاه سه شنبه 15 فروردین، مرد دلار فروش پس ازجدالی سخت برای زندگی، روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد. با اعلام خبرکشته شدن وی، ادامه رسیدگی به پرونده به کارآگاهان اداره 10 پلیس آگاهی تهران سپرده شد و تحقیقات جنایی تحت نظر بازپرس ایلخانی از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. سرانجام کارآگاهان با ردیابی های تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه جنایتکار فراری شدند و او را درعملیاتی غافلگیرانه به دام انداختند. متهم برای تحقیقات تخصصی در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار دارد.