آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

محکومیت یک شرکت تولید مواد پتروشیمی به خاطر قاچاق سوخت

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شرکت تولیدی مواد پتروشیمی متهم به قاچاق 14 میلیون و 205 هزار لیتر نفت گاز، پس از ناتوانی در ارائه مدارک لازم به پرداخت 489 میلیارد و 640 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

حمیدرضا کریم به خبرنگار ایرنا افزود: مدیران این شرکت تولید مواد پتروشیمی ابتدا اظهار کرده بودند که مالیات این مقدار سوخت در قالب حلال صنعتی، آلی و هیدروکربن پرداخت شده اما این ادعا خلاف واقع بود.

وی ادامه داد: پس از نمونه برداری از محموله توسط گمرک دوغارون واقع در شرق خراسان رضوی در مرز ایران و اقغانستان و ارسال آن به آزمایشگاه مشخص شد مشخصات واقعی 81 درصد حجم فرآورده نفتی یارانه ای این محموله بیش از مشخصات فنی اعلامی و مجاز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی به ارسال گزارش این تخلف از سوی گمرک به تعزیرات حکومتی اشاره و بیان کرد: در نهایت شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز شهرستان تایباد متهم این پرونده را جهت اظهارات خلاف واقع و قاچاق این حجم سوخت به پرداخت 489 میلیارد و 640 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.وی گفت: این حکم هم اکنون در اداره تعزیرات حکومتی تایباد در حال اجرا است.