آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

افزایش فعالیت جریان ترویج همجنس بازی در تئاتر

دو نمایش با مضمون ترویج همجنس بازی تقریبا به طور همزمان در تماشاخانه ها اجرا شد، دو نمایشی که هر دو محصول یک جریان خاص هستند.

به گزارش خبرنگار کیهان، اخیرا نمایشی با عنوان «د» در یکی از تالارهای زیرمجموعه خانه هنرمندان اجرا شد. این نمایش به کارگردانی یکی از بازیگران زن سینما و تلویزیون اجرا شد و در آن موضوعاتی به نمایش در آ مد که از شدت وقاحت، امکان توصیف و تشریح ندارد. اما یکی از محورهای مضمونی آن، تخطئه زندگی زناشویی و حمایت غیرمستقیم از همجنس بازی بود. حتی کارگردان نمایش که خودش هم در آن بازی می کرد، یکی از نشانه های همجنس گرایی را روی سینه داشت.

هنوز اجرای این نمایش به پایان نرسیده بود که اجرای یک نمایش دیگر با همین محتوا در تماشاخانه ای خصوصی با عنوان «پ» آغاز شد. این نمایش هم دقیقا هم زندگی زناشویی و ازدواج را تخریب می کرد و هم به طور غیرمستقیم، به ستایش از همجنس بازی می پرداخت.

نکته قابل تامل این است که هر دو نمایش محصول جریانی به سرپرستی «ج، ت» هستند. جریانی که به طور مشخص و آشکار خط ترویج همجنس بازی در تئاتر را پیش می برند. نکته قابل تامل این است که بولتن داخلی خانه هنرمندان نیز در شماره اخیر خود عکس «ج،ت» سرپرست جریان مروج همجنس بازی در تئاتر را روی جلد خود منتشر کرد. این اقدام، تحسین شبکه بی بی سی فارسی را برانگیخت. به طوری که مسعود بهنود، یکی از چهره های این شبکه در برنامه خود به معرفی این نشریه و تقدیر از آن پرداخت. جای شگفت است که چرا شبکه دولتی انگلیس، یک بولتن داخلی را این گونه ستایش کند؟ پاسخ به این سوال، ارتباط جریان مذکور با خارج از کشور است.