آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۳
اقتصادی
۵

50 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی به خریدچهار میلیون تن گندم با قیمت تضمینی در کشور اشاره کرد و گفت: از حجم گندم خریداری شده تاکنون حدود 50 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف افزود: تلاش داریم با کمک دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور با تامین اعتبارات مورد نیاز، حاصل دسترنج کشاورزان را بموقع و در زمان معقول و مناسب پرداخت کنیم.سیف افزود: اکنون در 25 تا 26 استان کشور عملیات خرید جریان دارد و خرید تضمینی گندم در استان خوزستان روزهای پایانی خود را سپری می کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیشترین مقدار گندم خریداری شده را مربوط به استان خوزستان با یک میلیون و 342 هزار تن دانست و ادامه داد: استان های گلستان با 950هزارتن، فارس با 505 هزارتن و کرمان با 200 هزار تن در رتبه های دوم تا چهارم خرید کشور قرار دارند.

به گزارش ایرنا، شرکت بازرگانی دولتی ایران نرخ خرید تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی را 27 هزار و 830 هزار ریال تعیین کرد که 2 برابر قیمت خرید تضمینی گندم است.با اقدام های صورت گرفته در دولت یازدهم به نظر می رسد در سال 1396 نسبت به پارسال تولید کلزا دست کم سه برابر و در مجموع تولید دانه های روغنی 2 برابر شود. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از رشد دو برابری تولید و خرید تضمینی کلزا خبرداد و گفت: امسال 1200 هزارتن دانه روغنی کلزا خریداری شده است.

وی افزود: خرید تضمینی مناسب و مورد قبول کلزای تولیدی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران طی سال گذشته، رضایت حداکثری کلزاکاران را درپی داشت به طوری که تولید افزایش یافت.وی اظهارداشت: وزارت جهاد کشاورزی با به کارگیری سیاست ها و برنامه ریزی های جدید درخصوص افزایش سطح زیر کشت کلزا، استفاده از بذرهای اصلاح شده و انجام اقدامات ترویج و بهزراعی موجب افزایش صددرصدی تولید این محصول استراتژیک در کشور شد.