آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۳۴
هنر و ادبیات
۱۲

خبر کوتاه

رقابت 10 اثر در بخش فیلمنامه نویسی انیمیشن جشنواره کودک

اسامی 10 نامزد مسابقه فیلمنامه نویسی بخش انیمیشن، سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اعلام شد. «آفتاب سرزمین پارس» مجید آسودگان، «راز انگشتر سلیمان» بهرام جلالی پور، «افسانه هزار آینه» دانشمند فریدون، «پشه قهرمان» محسن سفیدی، «گرگ- گرگ» سیدمرتضی سیدی نژاد، «افسانه عمو نوروز» فرنوش عابدی، «ارباب پسته ها» علیرضا فرمانی و الهه صفایی جزی، «هیولای نمکی» معراج میراحمدیان، «نسیم و صبا» علی مینایی و «گروه نجات» احمد نیک کار از جمله انیمیشن های این بخش هستند. مجید راستی، محمدرضا میرکیانی، روانبخش صادقی، سعید توکلیان و ناصر گل محمدی هیات داوران این بخش را تشکیل می دهند.

نقش آفرینی بن کینگیزلی در نقش مجرم جنگی نازی

بازیگر کارکشته سینما در جدیدترین پروژه اش در قالب یکی از مسوولان ارشد آلمان نازی ظاهر می شود که از طراحان اصلی نسل کشی بود. کمپانی ام جی ام بن کینگزلی را انتخاب کرده تا در فیلم «عملیات نهایی» مقابل اسکار آیزک نقش آدولف آیشمان، جنایتکار جنگی آلمان نازی را بازی کند. مراحل فیلمبرداری قرار است از همین پاییز در آرژانتین آغاز شود و کریس وایتز مسوولیت کارگردانی این فیلم تریلر را بر عهده دارد. این فیلم داستان دستگیر شدن آیشمان را تعریف می کند که از طراحان اصلی نژادپرستی نازی بود.

عرضه آلبوم دیجیتال «رگ خواب» همزمان با اکران فیلم

همزمان با اکران فیلم «رگ خواب» آلبوم موسیقی این فیلم نیز به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پور ناظری به صورت دیجیتالی بازنشر شد. این آلبوم که حدود سه ماه قبل در قالب سی دی به بازار آمده بود به صورت دیجیتالی از طریق سامانه ریتمو، قابل خریداری و دانلود قانونی شد. «رگ خواب» آلبوم فیلمی به همین نام است: آهنگسازی موسیقی متن این فیلم بعد از «آرایش غلیظ»، «بی پولی» و سریال «وضعیت سفید»، چهارمین تجربه همکاری حمید نعمت الله با سهراب پورناظری به شمار می رود که با صدای همایون شجریان نیز همراه شده است. همایون شجریان نیز پیش تر در فیلم آرایش غلیظ با پورناظری و نعمت الله همکاری کرده بود. نسخه فیزیکی آلبوم «رگ خواب» در اسفند ماه 1395 از سوی شرکت «هنر شهر» و نسخه دیجیتالی آن نیز به صورت انحصاری برای دانلود قانونی روی سایت «ریتمو» قرار گرفت.