آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۱
انرژی
۸

ابهام در تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

باوجود گفته های مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مبنی بر تولید صد میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اسناد نشان می دهد این پالایشگاه هنوز بنزین تولید نمی کند.

به گزارش فارس، سه شنبه 23 خرداد سایت خبری وزارت نفت مطلبی را با عنوان نخستین محموله بنزین ستاره خلیج فارس وارد چرخه توزیع شد، منتشر کرد که در آن به نقل از عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی خبر از ذخیره سازی صد میلیون لیتر بنزین تولیدی توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس داده بود.

وی در این خبر نسبت به تولید اخبار منفی درخصوص بنزین واکنش نشان داده و گفته است تولید این اخبار به ضرر جامعه است.

این درحالی است که براساس سندهای موجود، پالایشگاه ستاره خلیج فارس با وجود صحبت های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بنزین تولید نمی کند.

در این جدول که متعلق به نیمه خرداد امسال است و توسط مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تهیه شده، بوضوح مشخص است که از ابتدای آغاز به فعالیت، این پالایشگاه تاکنون بنزینی تولید نکرده است.

در هر صورت با توجه به این سند ظاهرا باید گفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس با وجود وعده های وزیر نفت که گفته بود هرگاه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تولید بنزین برسد، آن را افتتاح می کنیم، هنوز به تولید بنزین نرسیده ولی افتتاح شده است.