آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۱
فوتبال ایران
۱۱
یادداشت

مراقب باشیم فوتبال مثل والیبال نشود

رضا پورعالی

کارلوس کی روش و خولیو ولاسکو پنج سال قبل در یکی از شب های گرم تیرماه و در یک شب وارد کشورمان شدند. ولاسکو با توجه به زمینه مساعدی که در والیبال ما وجود داشت خیلی زود اثر خود را نشان داد و کی روش خودش آستین بالا زد و برای موفقیت زمینه سازی کرد.

والیبال ما بعد از رفتن ولاسکو سیر نزولی آغاز کرد و حالا نمایش هایی مایوس کننده از این تیم می بینیم... و فوتبال به روزهایی رسیده که مایه فخر ورزش دوستان ایرانی شده و همه آن را مثال می زنند. حالا کی روش تیمی جوان، متحد، منضبط و حرفه ای ساخته که حتی رئیس جمهور از آن توقع صعود به مرحله دوم جام جهانی دارد. همه مردم ایران امیدوار هستند مهدی تاج بتواند کی روش را در این فوتبال نگه دارد. آنها که منافع خود را با حضور کی روش در خطر دیدند و آنها که حضور کی روش، بی سوادی و بی هنری آنها را به چشم آورد، در برابر کی روش قد علم کردند و روزهای پرالتهابی برای او ساختند. هیچ کسی آن روزهای تلخ را از یاد نمی برد. اما کی روش ماند و آفتاب در آسمان فوتبال هویدا شد. حالا با توجه به تجربه تلخ والیبال، همه نگران آینده فوتبال بعد از کی روش هستند.

کی روش تیم ملی را از نو ساخت، قدرتمند و مستحکم. همان طور که در پرتغال کار کرده بود و حالا فوتبال دوستان نگران این هستند که کی روش به راحتی از کف برود که اگر این طور شود، فوتبال یک برگشت به عقب واقعی را تجربه خواهد کرد.