آرشیو دو‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۱
فوتبال ایران
۱۱

خبر جام جم تایید شد؛ پیروانی روی نیمکت تیم امید

به صعود به المپیک خوش بینم

خبر روز پنجشنبه جام جم درباره انتخاب امیرحسین پیروانی به عنوان سرمربی تیم ملی امید ایران سرانجام تایید شد و با اعلام رسمی مهدی تاج، او روی نیمکت تیم ملی امید نشست. پیروانی در این باره گفت: از فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه، سازمان تیم های ملی، کمیته فنی، مهدی تاج و کارلوس کی روش تشکر ویژه می کنم که مسئولیت سرمربیگری تیم ملی امید را به من سپردند تا در خدمت کشورم باشم. برنامه ما این است که از ششم تا دهم تیر ماه، اولین اردویمان را برگزار کنیم. اردوی دوم از 15 تیر تا اعزام به مسابقات است.

با توجه به این که 28 تیر بازی داریم، 23 یا 24 این ماه راهی قرقیزستان می شویم. سعی کرده ایم در این دو اردو سه بازی تدارکاتی داشته باشیم که یک بازی خارجی و دو بازی داخلی خواهد بود. بزرگ ترین دغدغه ما این است که تعامل بسیار خوبی با باشگاه ها داشته باشیم. این مشکل را در رده جوانان هم داشتیم. مسابقات پیش رو، مسابقات زیر 23 سال آسیاست و تیمی که قبلا در جام جهانی در اختیار داشتیم، زیر 19 سال و 20 سال است و با این تیم نمی توان در مسابقات حاضر شد. مشکلی که داریم این است که بازیکنان زیر 23 سال نمی توانند چند سال بعد در مسابقات انتخابی المپیک بازی کنند. ما در این مرحله از بازیکنان زیر 23 سال استفاده می کنیم تا در مراحل بعد با بالاتر رفتن سن بازیکنان زیر 20 سال، تیممان را یکدست برای المپیک آماده کنیم. ان شاء الله بعد از جلسه امروز با کارلوس کی روش سعی می کنیم تا دوم یا سوم تیر ماه اسامی بازیکنان را اعلام کنیم. هیچ قولی درباره آینده نمی دهم، اما خیلی به صعود خوش بین هستیم. قول نمی دهم اما امیدوارم به المپیک صعود کنیم.

زمان و مکان اردوی تیم امید

زمان و مکان اولین اردوی تیم ملی امید برای کسب آمادگی حضور در رقابت های انتخابی قهرمانی آسیا مشخص شد. مسابقات گروه ایران به میزبانی قرقیزستان برگزار می شود که طی آن ایران با قرقیزستان، سریلانکا و عمان مسابقه می دهد. در راستای کسب آمادگی برای شرکت در این مسابقات امیرحسین پیروانی دو اردو برای تیمش در نظر گرفته است. اردوی اول از ششم تا دهم تیر در تهران برگزار می شود. اردوی دوم تیم ملی امید از 15 تیر تا زمان شروع مسابقات است. ایران از 28 تیر با حریفان خود دیدار می کند.