آرشیو دو‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۱
سیاسی
۲

سایه روشن

واکنش آیت الله مکارم به برخی اظهارات دولتمردان

آیت الله ناصر مکارم شیرازی با بیان این که امام با رای مردم انتخاب نمی شود، گفت: یکی از دولتمردان گفته است مبنای ولایت از دیدگاه امام علی(ع) نظر مردم بود و دموکراسی میراث این امام معصوم است، این حرف عجیبی است، او یک صفحه از نهج البلاغه را دیده و بقیه را ندیده است.

به گزارش فارس از قم، این مرجع تقلید در مراسم احیای شب قدر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) افزود: ولی را باید خداوند تعیین کند و آیات درخصوص ولایت در قرآن زیاد است، شما تنها یک جمله از نهج البلاغه را دیدید و بحث کردید، یکی از مسلمات مذهب شیعه است که امام را خدا و نه آرای مردم تعیین می کند. نباید بگوییم که حاکم را رای مردم تعیین می کند، رسول اکرم(ص) فرمود که تعیین جانشین من با خداست و خداوند به هر کسی که خواست، ولایت می دهد و کتاب های زیادی درخصوص غدیر نوشته شده است.

واکنش ایران به اقدام مرزبانی عربستان

سخنگوی وزارت خارجه، اقدام گارد مرزبانی عربستان در تیراندازی به صیاد بوشهری را که به کشته شدن این فرد منجر شد، اقدامی غیرقانونی و مغایر با اصول مسلم حقوق بین الملل دانست.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در مورد آخرین وضعیت پیگیری پرونده صیاد بوشهری که در تیراندازی گارد مرزبانی عربستان کشته شده است، گفت: ما همچنان درحال بررسی این موضوع هستیم و بعد از مشخص شدن نتایج بررسی ها توسط دستگاه های مربوط همان طور که پیش از این گفته ایم، این موضوع را با جدیت پیگیری می کنیم.

آمریکا در عراق و سوریه توان عملیاتی و اطلاعاتی سپاه را درک کرد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی ها در صحنه میدان نبرد، بخصوص در حوزه کمک های مستشاری ایران در عراق و سوریه، توان عملیاتی و اطلاعاتی سپاه را بخوبی درک کرده اند و شکست های سختی از ایران متحمل شده اند.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی گفت: برای آن که جنگی سراغمان نیاید باید آمادگی های خود را افزایش دهیم. هزینه های حفظ آمادگی به مراتب کمتر از هزینه های اداره جنگ است. وی ادامه داد: راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران تهاجم و آغازگری جنگ نیست و ایران به دنبال برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و منطقه غرب آسیا با مشارکت کشورهای منطقه است.