آرشیو دو‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۳
شهرستان ها
۷

ارجاع 25 پرونده تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی به مراجع قانونی

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: 25 پرونده از 34 تخلف انتخاباتی ریاست جمهوری سال جاری استان مرکزی به مراجع و مقامات قانونی ارائه شد.

اراک- خبرنگار کیهان: سیدمحمدباقر تقوی عراقی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 25 پرونده برای 34 نفر در ارتباط با تخلفات انتخابات رئیس جمهوری 29 اردیبهشت ماه سال جاری همراه مستندات تنظیم و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد که برای برخی کیفرخواست صادر شده و بعضی هم به علت نقص در پرونده کارهای تکمیلی آن در حال انجام است.

تقوی عراقی افزود: بر اساس قانون پرونده های استانداران و فرمانداران مراکز استان ها برای رسیدگی باید به مراجع قضایی تهران ارجاع شود. لذا پرونده های استاندار مرکزی و فرماندار اراک پس از تکمیل برای رسیدگی به دستگاه قضایی تهران ارسال شده است.رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: پرونده های فرمانداران، دهیاران و بخشداران استان را دستگاه قضایی بررسی می کند.وی خاطرنشان کرد: علاوه بر فرمانداران، بخشداران و دهیاران که مرتکب تخلف شدند برخی از مسئولان و مدیران استان نیز با توجه به همه توصیه ها و تذکرات داده شده دست به تخلف زدند.