آرشیو دو‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۳
شهرستان ها
۷

آغاز ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک

ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک در آئینی با حضور معاون وزیر نیرو، استاندار خوزستان و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

این نیروگاه 500 مگاواتی در زمینی به مساحت 50 هکتار با اعتبار 13 هزار میلیارد ریالی از محل صندوق توسعه ملی ساخته می شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در آئین آغاز احداث این واحد نیروگاهی گفت: اعتبار ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک از محل منابع مختلف تامین و هزینه خواهد شد.

فریدون حسنوند با بیان اینکه ساخت این نیروگاه زمینه را برای ورود سرمایه گذاران به این شهرستان فراهم خواهد کرد اظهار کرد: اندیمشک شهری است که نرخ بالای بیکاری دارد و مطالبه جدی و اصلی مردم این شهرستان اشتغال است.

وی افزود: طرح های دیگری در حوزه وزارت نیرو از جمله نیروگاه دوم دز که پروژه ای با تولید 720 مگاوات تولید انرژی است و اجرای آن بیش از 500 میلیون یورو اعتبار نیاز دارد، در برنامه است؛ با اجرای این پروژه بیش از 2 هزار فرصت شغلی مستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد.

مجوز ساخت سه نیروگاه از سوی بخش خصوصی و یک نیروگاه از محل اعتبارات دولتی در اندیمشک صادر شده است. دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک از نوع کلاس اف از جمله نیروگاه های مدرن است که در منطقه ساخته می شود پیش بینی می شود این نیروگاه پس از 36 ماه وارد مدار شود؛ راه اندازی این نیروگاه موجب ایجاد فرصت های شغلی و رشد اقتصادی در منطقه شمال خوزستان خواهد شد.

در دوره ساخت این نیروگاه یک هزار فرصت شغلی ایجاد می شود و هدف از احداث آن تامین برق تولیدی برای داخل و صادرات به کشور عراق است.