آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۴۵
حوادث
۱۸

خبر

بخشش قاتل پایان اختلاف هشت ساله عشیره ای

گروه حوادث / با اعلام گذشت خانواده یک جوان از قصاص قاتل فرزندشان، سرانجام پس ازهشت سال نزاع خونین ومرگبار میان دو خانواده از عشیره «خنافره» اهواز، صلح و سازش برقرار شد.آخرین درگیری به دلیل جو عشایری و قبیله ای بین دو خانواده به وجود آمد که منجر به زخمی شدن بیش از 30 نفر و ایجاد خسارت های مالی فراوان دو طرف شد و جوانی هم به قتل رسید. در نهایت دادگاه حکم به قصاص نفس قاتل و همچنین بازداشت افراد درگیر صادرکرد.با این حال برای پیشگیری از وقوع نزاع های مجدد و برقراری صلح، امنیت و آرامش پایدار در منطقه، با دستور معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان این پرونده به شعبه 39 شورای حل اختلاف مجتمع شماره 4 اهواز ارجاع داده شد. سرانجام با تلاش دو ساله رئیس و اعضای این شعبه و سران عشایر، جلسه نهایی صلح و سازش دو خانواده با حضور سران طوایف، بزرگان، معتمدین و اعضای شوراهای حل اختلاف شادگان و کارون در مسجد قبا کوی شهید جعفری(کانتکس) شهرستان کارون برگزار شد و بعد از ساعت ها بحث و گفت و گو، خانواده مقتول با گذشت از حق قصاص خود علیه قاتل اعلام رضایت کردند.

به این ترتیب طرفین با در آغوش گرفتن یکدیگر، پس از 8 سال به اختلاف هایشان پایان دادند و صلح و آشتی بین آنها برقرار شد.

تصادف هولناک بدون تلفات

گروه حوادث / تصادف مهیب دو خودرو سواری در بلوار مرزداران تهران، حادثه هولناکی رقم زد.به گزارش «ایران»، در پی وقوع این حادثه که عصرشنبه رخ داد، نیروهای عملیات ایستگاه 10 و گروه امداد و نجات 18 آتش نشانی به بلوار مرزداران، خروجی یادگار امام شمال اعزام شدند.

شاهرخ سرکان چرخ، افسر آماده منطقه 2 عملیات آتش نشانی در این باره گفت:دراین حادثه یک دستگاه خودروی سوزوکی بشدت با قسمت عقب یک دستگاه خودروی سواری پراید برخورد کرد که هر دو خودرو بشدت آسیب دیدند. راننده پراید که مردی 40 ساله بود داخل خودرو محبوس شده و راننده و سرنشین خودروی سوزوکی که زن ومردی 60 ساله بودند نیز از ناحیه گردن و سر و صورت آسیب دیده بودند. آتش نشانان پس از قطع برق خودرو و نصب علائم هشدار دهنده در اطراف صحنه حادثه، به ایمن سازی محل پرداخته و راننده محبوس را از درون اتاقک خودرو خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه دادند.