آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۳
اقتصادی
۴

فولاد مبارکه برای نخستین بار از بورس انرژی برق خریداری کرد

کارشناس خرید مواد اولیه و انرژی از پیشتازی فولاد مبارکه در خرید برق از بورس انرژی برای اولین بار خبر داد.

اصفهان- خبرنگار کیهان: بشیر صادقی گفت: با خرید برق از بورس انرژی، علاوه بر صرفه جویی اقتصادی برای شرکت فولاد مبارکه، امکان حمایت از بخش خصوصی برای تولید برق، رونق بورس انرژی و همچنین شفاف سازی و ایجاد فضای رقابتی سالم فراهم شد.

وی افزود: با توجه به تفاوت چشمگیر قیمت برق در بورس انرژی نسبت به قیمت فروش دیگر منابع تامین، شامل شرکت برق و شرکت های خصوصی، فولاد مبارکه برای اولین بار در کشور مقدار 10 مگاوات برق مصرفی خود را از طریق بورس خریداری کرد که این امر کاهش هزینه ای بیش از 36 درصد برای فولاد مبارکه به همراه داشت.

کارشناس خرید مواد اولیه و انرژی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه سرانجام در تاریخ 12 تیرماه جاری اولین قرارداد دوجانبه خرید برق از بورس انرژی را برای شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با کارگزاری مبین سرمایه، منعقد کرد.

وی در ادامه به مزایای این قراردادها اشاره کرد و گفت: صرفه جویی در هزینه های مصرف کننده، خرید با قیمت مناسب، معافیت 10 درصدی مالیاتی بابت فروش در بورس از جمله مزایای این قراردادها است.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه هم افزود: طی چند سال گذشته درخواست های مکرر وزارت صنعت، معدن و تجارت از سندیکا برای ارائه اطلاعات واقعی تولید صنف لوله و پروفیل به دلایل نامعلومی بی پاسخ مانده است.

محمود اکبری بر اجرایی شدن صورت جلسات این شرکت با سندیکا پس از وصول نیاز واقعی کارخانه های داخل کشور تاکید کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه عزم جدی بر تامین نیاز داخل دارد و تاکنون تامین نیاز صنایع پایین دستی در اولویت تجاری این شرکت بوده است.

وی افزود: فولاد مبارکه تاکنون نیاز واقعی تولیدکنندگان داخل را با اولویت تامین کرده است.