آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مدیرکل محیط زیست استان تهران: آب شرب تهران آلودگی ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: مردم نگران آلوده بودن آب شرب تهران نباشند.

ناصر مهردادی با اشاره به بیان برخی از موضوعات در برخی رسانه ها در خصوص نگرانی وضعیت آب تهران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست براساس وظایف ذاتی خود مسئولیت پیشگیری و جلوگیری از بروز آلودگی ها و برخورد با منابع آلاینده را برعهده دارد و بر این اساس موظف به پایش واحدهای آلاینده و بررسی منابع اثرگذار بر کیفیت منابع پذیرنده آب های سطحی و زیرزمینی است.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس وجود هرگونه پتانسیل بالقوه و احتمالی آلودگی به خصوص در منابع تامین کننده آب شرب و دیگر موضوعات محیط زیست نگران کننده بوده، هست و خواهد بود، اظهار داشت: خوشبختانه درحال حاضر پایش های صورت گرفته حاکی از عدم آلودگی جدی در منابع تامین کننده آب شرب بوده ولی این امر نیازمند برنامه ریزی مستمر برای بهبود و حفظ شرایط کنونی است.

به گزارش فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه وضعیت حوزه های آبریز آب شرب تهران از طریق ایستگاه های سنجش و همچنین نمونه برداری مداوم در حال رصد، آزمایش و پایش می باشد افزود: در کنار این طرح پایش ویژه صنایع استان با پایش حدود 4 هزار واحد صنعتی در سه بخش خروجی هوا، پساب و فاضلاب و پسماند در حال اجرا بوده و طرح پایش ادواری رودخانه های استان با همکاری سایر دستگاه های متولی از جمله شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: حرکت برای حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و نیز فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست را مطالبه مردمی و یک حرکت جمعی دانست.

مهردادی با توصیه به شهروندان خاطر نشان کرد: همه ما نسبت به محیط زیست مسئولیم و همواره باید نسبت به وضعیت شکننده و حساس آن نگران باشیم ولی این نگرانی به معنی آلودگی نیست.