آرشیو دو‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۳
اخبار کشور
۳

عیادت سردار غیب پرور از روحانی مجروح حادثه مترو شهرری

در پی حادثه ایستگاه متروی شهرری و مجروحیت حجت الاسلام خلیل ذوالفقاری سردار غیب پرور از وی عیادت کرد.

سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن جویا شدن روند درمانی مجروح این حادثه، با اشاره به تاکیدات مکرر اسلام مبنی بر مسئولیت جمعی افراد در امور اجتماعی گفت: وظیفه دستگاه های مختلف و خصوصا دستگاه قضایی زمینه سازی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این که امنیت اماکن عمومی و امنیت نوامیس آحاد جامعه حق مردم است گفت: باید مراقبت نمود که شرایط اجتماعی جامعه به سمتی پیش نرود که عده ای معدود به حقوق مردم تعرض نموده و امنیت آنها را به مخاطره بیاندازند.

سردار غیب پرور با بیان اینکه برخورد با معضلات اجتماعی و اخلاقی علاوه بر کار انتظامی نیازمند کار فرهنگی می باشد، گفت دستگاه های فرهنگی کشور با بهره گیری از ظرفیت هایی که در اختیار دارند باید نسبت به فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش مهر، وی در پایان با تشکر از عملکرد نیروی انتظامی در این حادثه گفت: نباید اجازه داد متجاهران به نوامیس مردم گستاخانه به حقوق مردم تجاوز نمایند.

گفتنی است وضعیت جسمی این روحانی در حال بهبودی است. حجت الاسلام ذوالفقاری در گفت وگو با خبرنگار صدا و سیما درباره چگونگی حادثه گفت که در ایستگاه مترو و در بین جمعیت منتظر قطار بوده است که ناگهان و بدون هیچ دلیل خاصی مورد حمله فرد مهاجم قرار گرفته و با چاقو چندین بار و از چند ناحیه از جمله گردن و صورت مورد اصابت قرار می گیرد. گفتنی است فرد مهاجم با دخالت نیروهای پلیس پس از چند دقیقه با شلیک گلوله کشته می شود.در این حادثه دو شهروند جوانمرد که به دفاع از روحانی وارد درگیری می شوند نیز مجروح می شوند که به صورت سرپایی مداوا می شوند.