آرشیو دو‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۳
اخبار کشور
۳

تشییع پیکر پاک جانباز شهید درچه

پیکر پاک جانباز شهید ابراهیم عسکری با حضور اقشار مردم درچه در این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

درچه- خبرنگار کیهان: جانباز شهید ابراهیم عسکری پس از 26 سال تحمل درد و رنج ناشی از جراحات هشت سال دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست. وی در سال 1360 و عملیات والفجر بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه سر مجروح اما به عنوان شهید مدت 27 ساعت در سردخانه نگهداری شده بود که با مشاهده عرق های داخل پلاستیک متوجه زنده بودن وی شده و بلافاصله او را به بیمارستان منتقل و تحت عمل جراحی قرار می دهند. شهید عسکری پس از بهبود دوباره به جبهه های جنگ مراجعه و مدت طولانی به نبرد با نیروهای بعثی عراق می پردازد و بر اثر ترکش خمپاره مجروح می شود. پیکر مطهر این شهید دیروز بعدازظهر از گلزار شهدای دینان تا گلزار شهدای ولاشان درچه تشییع و در کنار یاران شهیدش به خاک سپرده شد. از وی 4 دختر و یک پسر به یادگار مانده است. وی هنگام شهادت 56 سال سن داشت.

شناسایی 2 شهید تازه تفحص شده در مازندران

مدیرکل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: هویت شهید علی اکبر آویش و شهید کریم بهمنی که قرار بود در جمع 13 شهید خوشنام دفاع مقدس در استان تشییع شوند، شناسایی شد.

سرتیپ عبدالله ملکی افزود: شهید علی اکبر آویش فرزند رضا در عملیات کربلای چهار و در منطقه ام الرصاص به شهادت رسید و اهل شهرستان آمل هستند که به خانواده این شهید اطلاع داده شد و شهید کریم بهمنی فرزند رجبعلی در عملیات بدر به شهادت رسید که این شهید اهل شهرستان بابل هستند و براساس برنامه با دیگر شهدای گمنام در استان مازندران تشییع می شوند.به گزارش خبرنگار کیهان از ساری، در روز پنج شنبه هفته جاری مازندران میزبان 15 شهید گمنام دوران دفاع مقدس می شود و مراسم وداع با شهدای گمنام شامگاه دوشنبه 26 تیرماه در ساری برگزار می شود.

زمان تشییع پیکرها نیز روز پنج شنبه 29 تیرماه در شهرهای ساری، (ستاد سپاه کربلا و ستاد نیروی انتظامی) بابلسر، بلده، نور، هادی شهر و بندپی شرقی بابل، پدافند هوایی بابلسر است.