آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۴۵
اقتصادی
۶

گزیده

سهم سود سهام عدالت به 17هزار میلیارد ریال رسید

سهم سود طرح سهام عدالت از مجموع سود مصوب تقسیم شده در مجامع عمومی شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت که تاکنون جلسات مجامع عمومی آن شرکت ها تشکیل و برگزار شده، به مبلغ 17 هزار میلیارد ریال رسیده است. این میزان سود متعلق به مشمولان سهام عدالت است و این شرکت ها مطابق قانون تجارت هشت ماه فرصت دارند تا سود تقسیم شده خود را توزیع کنند و سازمان خصوصی سازی نیز موظف است این سود توزیع شده را به حساب مشمولان سهام عدالت واریز کند. پرداخت این سود که به گفته مسئولان سازمان خصوصی سازی در نیمه دوم امسال انجام می شود، نیازمند وارد کردن شماره شبای حساب بانکی مشمولان سهام عدالت در سامانه آن به نشانی www.samanese.ir است./ ایرنا

عوارض صادراتی برخی محصولات کشاورزی کم شد

بخشنامه کاهش عوارض صادراتی پوست خام، سالامبور، وت بلو بزی و گوسفندی و چند قلم کالای کشاورزی به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، در این بخشنامه که به تصویب شورای اقتصاد رسیده، عوارض صادراتی پوست خام گوسفندی 30 درصد، پوست خام بزی 30 درصد، سالامبور گوسفندی 10 درصد، سالامبور بزی 10 درصد، وت بلو گوسفندی 5 درصد و وت بلو بزی 5 درصد تعیین شده است. همچنین از این پس عوارض صادراتی ذرت دامی، سورگوم دانه به ازای هر کیلو 1500 ریال (150 تومان)، جو، گندم دامی، کاه و پوست غلات 2 هزار ریال (200 تومان)، سبوس و آخال از ذرت و گندم و سایر غلات 2 هزار ریال (200 تومان)، آخال و کنجاله سویا و انواع تفاله و کنجاله 1500 ریال (150 تومان) تعیین می شود.