آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۳
جهان
۶

کوتاه از جهان

اردوغان: سر خائنان را جدا خواهیم کرد!

رئیس جمهور ترکیه در تجمعی که به مناسبت اولین سالگرد کودتای نافرجام این کشور برگزار شد، بار دیگر وعده خود مبنی بر اجرای مجدد مجازات اعدام در این کشور را تکرار کرد و وعده داد: همه «خائنان به ملت» ترکیه مجازات خواهند شد و پیش از هر چیز سر این خائنان را از بدن جدا خواهیم کرد. به دنبال کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه که حدود 250 کشته برجا گذاشت، حدود 150 هزار نفر در این کشور یا از کار برکنار یا تعلیق شدند. بیش از 50 هزار نفر نیز به دنبال این کودتای نافرجام بازداشت شدند.

25 هزار داعشی در درگیری موصل به هلاکت رسیدند

اسپوتنیک گزارش داد، سرلشکر ستاد عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوای عراق گفت: بیش از 25 هزار نفر از عناصر داعش در نبردهای آزادسازی شهر موصل در طول 9 ماه کشته شدند.

سرلشکر یارالله افزود: نیروهای عراقی همچنین توانستند 1247 دستگاه خودروی بمبگذاری شده را منهدم و 130 پهپاد گروه تروریستی داعش را سرنگون کنند. وی تصریح کرد: در نبرد آزادسازی موصل، 1500 دستگاه خودروی عناصر مسلح منهدم شد. نبرد کرانه شرقی موصل، 101 روز و کرانه غربی 142 روز طول کشید.

حصر خانگی بن نایف تائید شد

همزمان با مرگ عبدالرحمن بن عبدالعزیز آل سعود، برادر بزرگ تر شاه عربستان، عدم حضور محمد بن نایف ولیعهد تازه برکنار شده این کشور در مراسم تدفین و عزاداری به سوژه رسانه‎های داخلی و خارجی تبدیل شد.

در پی این اتفاق شبکه‎های اجتماعی و کاربران اینترنتی هشتگی راه اندازی کرده و در آن خواستار آزادی وی از اقامت اجباری شدند. آنها هشتگی با عنوان«بن نایف را برای شرکت در مراسم عمویش آزاد کنید» در فضای مجازی راه‎اندازی کردند و در آن خواستار آزادی بن نایف ولیعهد سابق و برکنارشده شدند.

به گزارش خبرگزاری اسکای پرس، کاربران اینترنتی تاکید کردند وی از زمان برکناری از سمتش و جایگزینی محمد بن سلمان، فرزند شاه عربستان، تحت اقامت اجباری قرار دارد. کاربران تاکید کردند اختلافات شدیدی بین شاه عربستان و ولیعهد عربستان با بن نایف وجود دارد که پنهان کردن و سکوت در قبال این مساله به نفع عربستان نیست، لذا در صفحات توییتر و فیسبوک خود خواستار اجازه دادن به بن نایف برای شرکت در مراسم عزاداری شدند.