آرشیو دو‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۳
فرهنگ و هنر
۱۶

ساخت موزه «نادر ابراهیمی» در پارک لاله

در آیین رونمایی از کتاب سخنگوی «بار دیگر شهری که دوست می داشتم» نادر ابراهیمی، از ساخت موزه این نویسنده فقید در پارک لاله خبر داده شد.

به مناسبت هشتاد سالگی نادر ابراهیمی و با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولان شهری و علاقه مندان به ادبیات ایران، از سومین کتاب صوتی این نویسنده فقید رونمایی شد.

در این مراسم که افرادی چون داریوش ارجمند، خسرو سینایی، محمد صالح علا، زهرا سعیدی، بیژن بیژنی، پیام دهکردی، احمد مسجدجامعی و عبدالحسین مختاباد از اعضای شورای شهر تهران و محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران حضور داشتند، فرزانه منصوری همسر زنده یاد نادر ابراهیمی از روزهای خلق این اثر گفت و پاسخ پرسش بسیاری از دوستداران این آثار را داد که هلیای «بار دیگر...» و دختر آذری «یک عاشقانه آرام» شخصیت های ساخته نادر ابراهیمی هستند، اما بانوی «چهل نامه کوتاه به همسرم» خود اوست.

پس از پخش کلیپ «سفر برای وطن» با ترانه سرایی نادر ابراهیمی و صدای زنده یاد محمد نوری، نوبت به رایکا ابراهیمی رسید تا با دلنوشته ای از پدر بگوید، از این که «این روزها اگر بود، هشتادساله بود.»

در ادامه برنامه داریوش ارجمند، بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و از دوستان نادر ابراهیمی به بیان خاطرات مشترکی از دوران جوانی با زنده یاد ابراهیمی و ویژگی های شخصیتی وی پرداخت. ارجمند در بخشی از سخنان خود با انتقاد از فراموشی فرهنگ و هنر ایرانی و روی آوردن به سبک شعری و موسیقایی غربی، از سروده نشدن شعرهایی شبیه «سفر به خاطر وطن» نادر ابراهیمی که با صدای زنده یاد محمد نوری اجرا شده، اظهار تاسف کرد.

اجرای زنده بخش هایی از کتاب صوتی «بار دیگر شهری که دوست می داشتم» توسط پیام دهکردی با همراهی پیانونوازی آریا گازر، نوه نادر ابراهیمی که در غیاب کارن همایونفر اجرای موسیقی را برعهده داشت به جذاب ترین بخش این برنامه تبدیل شد.