آرشیو دو‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۳
فرهنگ و هنر
۱۶

گفت و گو با مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع)

جشنواره ای با 140 هزار برنامه و 100 هزار مجری

جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) امسال پانزدهمین دوره برگزاری خود را پشت سر خواهد گذاشت، اما این جشنواره امسال تفاوت های چشمگیری خواهد داشت که مهم ترین دلیل آن را باید در این نکته جستجو کرد که پس از سال ها ثبات مدیریت، امسال تغییراتی در مدیریت بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ایجاد شده است و دکتر اکبر شیخ مسئولیت بنیاد و جشنواره امام رضا(ع) را برعهده گرفته است.

تقویت محتوایی در کنار نگاه بین المللی به سیره رضوی

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) به جام جم آنلاین گفت: اگرچه 14 جشنواره با عزت و آبرومندانه برگزار شده، اما یک مورد مغفول مانده است؛ این که تمام تولیدات ما عرضه نشده و ما باید به فکر توزیع باشیم. در همین خصوص برای اولین بار فروشگاه و نمایشگاه آثار جشنواره های رضوی را در دستور کار خود قرار دادیم که مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فرصت 45 روزه برای آسیب شناسی

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) در بخش دیگری از صحبت هایش به جشنواره پانزدهم اشاره کرد و به جام جم آنلاین گفت: ما در فکر این هستیم که بتوانیم بعد از اختتامیه یک فرصت 45 روزه برای آسیب شناسی مجموعه فعالیت های بنیاد امام رضا(ع) ایجاد کنیم، برای جشنواره شانزدهم باید رویکردها فرق کند، چون یکی از کارهایی که انجام می دهیم جشنواره است که خود جشنواره هم نیاز به ساماندهی مجدد دارد، رویکرد ما تغییراست. جزئیات جشنواره پانزدهم امام رضا(ع) پرسش دیگری بود که با شیخ در میان گذاشتیم، او گفت: امسال جشنواره در 77 کشور و 2400 نقطه فعالیت خواهد داشت و موضوع 2017 مشهد را که پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود، بسیار پررنگ در ابعاد جهانی خواهیم داشت. در داخل کشور هم جشنواره در دوره گذشته حدود 38 هزار برنامه داشت، ما آمدیم دانشگاه ها را بیشتر درگیر کردیم و از طرفی هیات های مذهبی را هم به میدان آوردیم.