آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۳
سیاسی
۲

آمریکا، روح و متن برجام را نقض کرده است

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به بدعهدی های آمریکا در برجام گفت: ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی هفت بار پایبندی ایران را به توافق نامه تائید کرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی. ان. ان گفت: وقتی ما درباره توافق نامه مذاکره کردیم، تصمیم گرفتیم آژانس را تنها مرجع پذیرفته شده برای نظارت بر اجرای بخش هسته ای توافق نامه قرار دهیم و آژانس نیز از روز اجرای توافق نامه هفت بار تائید کرده که ایران آن را صادقانه، کامل و بدون نقص اجرا کرده است. متاسفانه ما نمی توانیم درباره آمریکا همین حرف را بزنیم. آمریکا به بخش مربوط به خود در توافق نامه (برجام) عمل نکرده است.

وی افزود: وقتی کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد رئیس جمهور ترامپ از حضور خود در هامبورگ در جریان اجلاس گروه20 برای منصرف کردن رهبران کشورهای دیگر برای تعامل تجاری و اقتصادی با ایران استفاده کرد این کار او نقض نه فقط روح برجام بلکه متن برجام است.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: به نظر من آمریکا لازم است خودش به توافق نامه و تعهداتش در چارچوب آن (برجام) عمل کند. ایران همیشه به توافق نامه عمل کرده و این مساله را آژانس هم تائید کرده است.