آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۳
ورزش
۱۸

آقایی کاراته ایران در آسیا

روزپایانی چهاردهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی آسیا با درخشش ملی پوشان ایران و کسب10 مدال همراه بود.

رقابت های رده بزرگسالان در حالی دیروز در آستانه قزاقستان پیگیری شد که پیشتر تیم ایران در رده سنی امید دختران و پسران با 6 طلا، 4 نقره و 2 برنز و در رده سنی نوجوانان و جوانان با 10 مدال طلا، 4 نقره و 6 برنز قهرمان شده بود و در مجموع همه رده های سنی با 16 طلا، 8 نقره و 8 برنز پیشتاز این رقابت ها بود.در ادامه این درخشش بود که دیروز بزرگسالان نیز خوش درخشیدند و در مجموع 10 مدال دیگر کسب کردند؛ به طوری که در پیکارهای کومیته (مبارزه)، امیر مهدی زاده در وزن 60 کیلوگرم و بهمن عسگری در وزن 75 کیلوگرم طلا گرفتند ضمن این که سجاد گنج زاده در وزن 84+کیلوگرم و مجید حسن نیا در وزن 55 کیلوگرم نقره کسب کردند.

مهدی خدابخشی در وزن 84 کیلوگرم و مبینا کاویانی در وزن 68 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

همچنین تیم کاتای مردان با قبول شکست برابر ژاپن نقره ای شد و تیم کاتای تیمی دختران نیز با قبول شکست برابر ژاپن به مدال نقره بسنده کرد.

همچنین در بخش کومیته تیمی بانوان، ایران با شکست دادن تیم های ویتنام، مالزی و ژاپن به فینال راه یافت و تیم کومیته مردان نیز با گذشتن از سد هند، تاجیکستان و قزاقستان میزبان بازی ها به دیدار نهایی رسید تا تیم ایران روز خوبی را در این رقابت ها پشت سر بگذارد.

البته دیروز تیم ایران چند شکست خورده هم داشت. نگین باقری و امیربهادر تدین در کاتای انفرادی، نسرین دوستی در وزن 50 کیلوگرم، فاطمه چالاکی در وزن 55 کیلوگرم، رزیتا علیپور در وزن 61 کیلوگرم، محدثه آقایی در وزن 68+ کیلوگرم و حسین سمندر در وزن 67 کیلوگرم با شکست برابر حریفان از رسیدن به مدال بازماندند.