آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۳
حوادث
۱۹

معمای 14 ساله قتل پسر 13 ساله

پسری 13 ساله هنگام مشاجره پدر و مادرش از خانه فرار کرد، اما چند روز بعد جسدش در خیابان پیدا شد. قاتل او 14 سال پس از جنایت ناشناس باقی ماند تا اولیای دم خواستار دریافت دیه از بیت المال شوند.

به گزارش جام جم، تابستان 83، زنی با مراجعه به یکی از کلانتری های پایتخت، شوهرش را قاتل پسر 13 ساله اش معرفی کرد و به کارآگاهان گفت: «چند روز پیش با شوهرم سر مسائل شخصی درگیر شدیم. وقتی دعوایمان فروکش کرد متوجه شدم پسرم رامین در خانه نیست. همه جا را دنبالش گشتیم و به پلیس هم خبر دادیم، اما اثری از او نبود تا این که ماموران جسد او را در یکی از خیابان های نارمک پیدا کردند. او با هفت ضربه چاقو به قتل رسیده بود. من فکر می کنم شوهرم، پسرم را کشته است.» شوهر این زن اما پس از احضار به کلانتری ادعای همسرش را رد کرد و گفت: «من هیچ نقشی در قتل پسرم نداشتم و همسرم به خاطر کینه ای که از من دارد، این ادعا را کرده است.»

پلیس دست از تحقیقات خود برنداشت، اما پس از 14 سال سرنخی از قاتل به دست نیامد تا پرونده برای تعیین تکلیف به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربان زاده فرستاده شود. اولیای دم درخواست دریافت دیه از بیت المال کردند و قضات نیز پس از شنیدن حرف های آنها، برای صدور رای وارد شور شدند.