آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۷
ورزش
۱۸
یادداشت

نگاهی به سوپرجام

حمید استیلی ( کارشناس فوتبال)

بازی سوپرجام فوتبال ایران دقیقا طبق پیش بینی از آب درآمد. اگرچه این فوتبال از هیچ قاعده مشخصی تبعیت نمی کند؛ اما بازی سوپرجام مطابق قاعده فوتبال پیش رفت. نفت هیچ استراتژی خاصی برای این بازی نداشت، خوب تدارک ندید و تا روز برگزاری بازی، اسیر حاشیه های تغییر کادر فنی بود. نتیجه این حاشیه ها و بحران ها، همان شد که در زمین دیدیم.

این تیم اصلا نتوانست در حد قهرمان از عنوان قهرمان جام حذفی دفاع کند. نمایش جمعه نفت، همه را نگران آینده این تیم کرد. این تیم با این وضعیت نمی تواند در این فصل مقاومتی در برابر دیگر تیم ها داشته باشد. و خطرناک تر این که این تیم با این شرایط نمی تواند نماینده قدرتمندی برای فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد. باید فکری شود تا یا نفت با تغییر و تقویت اساسی به آسیا برود که تا زمان آغاز فصل بعد لیگ قهرمانان (کمی بیش از 7 ماه) سخت؛ اما ممکن است... و یا اگر این تغییر غیرممکن بود، تیمی دیگر را جایگزین کرد.

اما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر در فصل قبل، در بازی سوپرجام همه هوادارانش را امیدوار کرد. این تیم با ارائه یک بازی برتر با 3 گل پیروز شد تا برای همه مدعیان قهرمانی در این فصل خط و نشان بکشد. مهم ترین امتیاز پرسپولیس، حفظ ترکیب این تیم بود. پرسپولیس را دو فصلی است که با همین بازیکنان جوان و شاداب می بینیم. تیمی که یک فصل تا چند میلی متری قهرمانی پیش رفت و یک فصل هم به جام رسید. حالا هواداران بیش از هر زمان دیگری به این تیم امیدوارند. امیدواری به موفقیت در جام های این فصل. لیگ برتر، جام حذفی و یک چهارم نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان و فصل جدید این لیگ آسیایی. پرسپولیس با بازی جمعه نشان داد که از همین حالا مدعی شماره یک قهرمانی در این فصل است و رقابت این تیم با تیم هایی همچون استقلال و سپاهان می تواند لیگ این فصل را از هر زمان دیگری جذاب تر کند.