آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۳
ورزش
۱۸
صدای ورزش

چشم انداز روشن لیگ فوتبال

حمید استیلی ( کارشناس فوتبال)

اگرچه برای تحلیل درست و فنی از کیفیت تیم ها، باید تا هفته پنجم صبر کرد؛ اما هفته اول لیگ برتر این فصل، تقریبا همه فوتبالدوستان ایرانی را امیدوار کرد. امیدوار به لیگی که شاید پرگل تر و جذاب تر از فصل قبل باشد.

انتظار جامعه فوتبال قطعا این نبود که اوج توانایی تیم ها را از همان هفته اول شاهد باشند، اما آنچه در هفته اول دیدیم هم از سطح توقعات بالاتر بود. کاملا مشخص بود که تیمها دوران بدنسازی را در زمان مناسب پشت سر گذاشته و در زمان مناسب هم وارد بازی ها شده اند. پرسپولیس به این دلیل که ترکیب فصل قبل خود را حفظ کرده و ایرادهای خطوط خود را ترمیم کرده بود، در هفته اول نمایش امیدوارکننده ای داشت تا هوادارانش به قهرمانی در این فصل هم امیدواری زیادی پیدا کنند. استقلال با مجموعه ای از بازیکنان مصدوم و محروم به آبادان رفته بود که گرمای آبادان هم به مشکلات تیم اضافه شد و در نهایت شکست این تیم را رقم زد. اگر منصوریان آرامش خود را حفظ کند این تیم در این فصل هم مدعی جدی قهرمانی است. سپاهان و سایپا اگرچه مساوی کردند؛ اما نمایش خوبی داشتند و هر دو تیم نمایشی لذتبخش داشتند.

20 گل در هفته اول زده شد که میانگین 5/2 گل در هر بازی را ثبت کرد و این آمار بسیار خوبی است. در هفته اول بازی بدون گل نداشتیم و تنها دو بازی فقط یک گل داشت. امیدواریم این آمار در هفته های بعدی هم حفظ شود چون بشدت امیدوارکننده است.

نفت تهران خیلی دیر تکلیف خود را شناخت و البته به لطف تجربه نسبتا پایین سپیدرود بازی باخته را به برد تبدیل کرد. اوضاع این تیم در آستانه شروع مسابقات، کمی نگران کننده بود. پارس جنوبی شروعی شگفت انگیز داشت و نشان داد که آمده تا در لیگ برتر بماند. البته باید امکانات سخت افزاری از جمله هتل مناسب و ورزشگاه استاندارد برای حضور این تیم در بالاترین سطح فوتبال ایران فراهم شود. به صورت کلی هفته اول طراوت خوبی داشت و امیدواریم این لیگ در فصل منتهی به جام جهانی زیر ذره بین کادر فنی تیم ملی قرار بگیرد چون این لیگ، جوانان خوبی دارد که می توانند به تیم ملی در روسیه کمک کنند.