آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۶
ورزشی
۲۳

کوتاه تر از خبر

تیم ملی والیبال بانوان ایران صبح دیروز (جمعه) در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی نوزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در مانیل فیلیپین با نتیجه 3 بر صفر از سد مالدیو گذشت تا نخستین برد خود را در این مسابقات به دست آورد. بانوان والیبالیست ایران پیش از این مقابل تایلند و چین تایپه شکست خورده بود. تیم های شرکت کننده امروز استراحت دارند و مرحله دوم از روز یکشنبه آغاز خواهد شد.

دن گاسپار، مربی دروازه بان های تیم ملی فوتبال ایران گفت کارلوس کی روش، سرمربی این تیم ظرف 3-2 روز آینده به ایران برمی گردد تا تدارکاتش را برای مسابقه برابر کره جنوبی و سوریه آغاز کند.

در اصلاحات جدیدی که در آیین نامه انتخاباتی فدراسیون های ورزشی صورت گرفته، وزیر ورزش این اختیار را دارد تا سرپرست را انتخاب کند.

مهدی تاج که به مالزی سفر کرده، ملاقات هایی با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین سایر مسئولان ارشد AFC برگزار کرد. رئیس فدراسیون فوتبال برگزاری این نشست ها را بسیار مطلوب توصیف کرد.

واترپلوئیست های جوان کشورمان در ادامه رقابت های جهانی در صربستان به مصاف تیم هلند رفتند و در پایان با نتیجه 14 بر 5 شکست خوردند. در ادامه جوانان ایران باید با یکی از دو تیم ژاپن یا مصر برای جایگاه 15 و 16 در نوزدهمین دوره رقابت های جهانی جوانان جهان بازی کنند.

وب سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) آخرین رده بندی برترین تیم های ملی دنیا و طبقه بندی امتیازی فوتبال جهان را اعلام کرد. بر این اساس فوتبال ایران با داشتن 893 امتیاز و یک پله سقوط نسبت به رده بندی ماه گذشته، در رتبه 24 جدول جهانی قرار گرفت. برزیل و آلمان در رتبه اول و دوم قرار دارند.

علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال پیش از دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی در نشست خبری با اشاره به مشکلات این تیم، بدهی ها و خطر حذف از آسیا گفت: وزیر ورزش با دستور ویژه ما را از مخمصه نجات دهد.

مراسم ششمین سالگرد درگذشت بابک معصومی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان پنجشنبه با حضور جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته در امامزاده طاهر کرج برگزار شد.

تیم احمد گروژنی که میلاد محمدی، مهاجم ایرانی را در خدمت دارد، پریشب در لیگ فوتبال روسیه به تیم میهمان خود کراسنودار با نتیجه 2-3 باخت تا نخستین شکستش را بعد از گذشت پنج هفته از این رقابت ها متحمل شود. محمدی 90 دقیقه در ترکیب گروژنی حاضر بود.