آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۴
صفحه آخر
۱۲

اعلام برائت طالبان از جنایت هولناک در سرپل افغانستان

گروه تروریستی طالبان اعلام کرده، در جنایت هولناک کشتار ساکنان روستای شیعه نشین «میرزا اولنگ» نقشی نداشته است و داعش به تنهایی مرتکب این جنایت شده است.

به گزارش تسنیم، طالبان اخبار رسانه ها مبنی بر مشارکت این گروه تروریستی در کشتار هولناک روستای «میرزا اولنگ» استان «سرپل» افغانستان را رد کرده و مدعی شده که رسانه ها در این ماجرا، به نفع دولت عمل کرده اند.

اواخر هفته گذشته خبرگزاری ها به نقل از برخی منابع در افغانستان، از این جنایت پرده برداشته و اعلام کردند، تروریست ها که پرچم های طالبان و داعش را در دست داشتند، 60 غیرنظامی شیعه ساکن روستای میرزا اولنگ را سر بریدند و یا از کوه پرت کردند و 45 دختر را نیز به بردگی بردند. برخی خبرها هم حاکی بود که در این ماجرا، 200 نفر به شهادت رسیده اند. در مورد سرنوشت اسرا، گزارشی نرسیده است. اما خبرهای تکمیلی نشان می داد داعش 150 خانواده را آزاد کرده است. ناظران، این جنایت را محصول مستقیم نزاع سیاسی میان مقامات کابل می دانند. علاوه بر کشمکش سیاسی، فساد در نهادهای حکومتی هم در افزایش ناآرامی در افغانستان نقش دارد. به گفته «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان، فساد در نهادهای امنیتی، باعث شده تا تجهیزات نظامی به دست دشمن برسد.