آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۴
صفحه آخر
۱۲

ارگان حزب حاکم چین: اگر آمریکا به کره شمالی حمله کند مقابلش می ایستیم

ارگان رسانه ای حزب حاکم در چین در گزارشی نوشته «در صورتی که واشنگتن ابتدا به کره شمالی حمله کند چین در برابر آمریکا خواهد ایستاد و مانع از آن خواهد شد تا رژیم کره شمالی سرنگون شود.»

روزنامه دولتی چین روز جمعه طی گزارشی اعلام کرده «در صورتی که کره شمالی ابتدا به آمریکا حمله کند در آن صورت چین بی طرف خواهد ماند اما در صورتی که آمریکا آغازگر حمله به کره شمالی برای سرنگونی دولت کره شمالی باشد، چین آن را متوقف خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، چین که بزرگ ترین و مهم ترین متحد و شریک تجاری کره شمالی به شمار می آید خواستار حفظ آرامش در جریان بحران کنونی شده است. این کشور به دلیل آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و همچنین رفتار کره جنوبی و آمریکا در افزایش تنش ها ابراز ناامیدی کرده است.

روزنامه «گلوبال تایمز» چین که روزنامه رسمی «حزب کمونیست حاکم» بر این کشور است، در سرمقاله خود آورده «پکن نمی تواند نه واشنگتن و نه پیونگ یانگ را به عقب نشینی ترغیب کند... می بایست موضع چین برای همه طرف ها شفاف باشد و همه بدانند زمانی که اقدامات آنها منافع چین را به خطر بیاندازد، چین با دستی قاطعانه پاسخ خواهد داد.» گفتنی است چین مدت ها نگران این موضوع است که هرگونه درگیری در شبه جزیره کره یا تکرار جنگ های کره در سال های 1950 تا 1953 می تواند باعث ایجاد موجی از بی ثباتی و سرازیر شدن آوارگان به مرزهای شمال شرقی این کشور شود. کره شمالی یک سپر مفید برای چین میان این کشور و نیروهای مستقر در پایگاه های کره شمالی و همچنین در دریای ژاپن می باشد.

«گلوبال تایمز» این را هم نوشته که «چین قاطعانه در مقابل هر طرفی که بخواهد وضعیت منطقه، جایی که چین نگران منافع خود می باشد، تغییر دهند، ایستادگی خواهد کرد.»