آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۴
شهرستان ها
۷

استاندار همدان: از عملکرد صندوق کارآفرینی راضی نیستم

استاندار همدان در جلسه کارگروه اشتغال استان از عدم همکاری صندوق کارآفرینی در ارائه تسهیلات به چند واحد تولیدی شدیدا انتقاد کرد و گفت: اگر عملکرد این صندوق به این صورت ادامه یابد، باید از همدان بروند و مردم استان به این صندوق نیازی ندارند.

همدان- خبرنگار کیهان: محمد ناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان افزود: کارگاه تولیدی زیره کفش در روستای یکن آباد، به دلیل نداشتن وثیقه برای گرفتن وام 80 میلیون تومانی معطل شده است.

وی با بیان اینکه مدیر صندوق کارآفرینی امید، از من نمره منفی گرفت، خاطرنشان کرد: بجز این واحد تولیدی، چند واحد دیگر نیز برای دریافت وام از این صندوق با مشکل مواجه هستند.

استاندار همدان ابراز داشت: هنگامی که پای صحبت می نشینیم، راهکارهایی خوب ارائه می دهیم اما در عمل، اینگونه نیستیم.

وی خواستار حل مشکل واحد تولیدی زیره کفش در اسرع وقت شد و تاکید کرد: رسالت اصلی صندوق کارآفرینی حل مشکلات تولید کننده ها است لذا اگر صندوق به سرعت وام درخواستی آنها را ندهد، باید از همدان برود.

نیکبخت با اشاره به اینکه وضعیت کسب و کار در همدان بهبود یافته است، یادآور شد: طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در سال 94 رتبه کسب و کار استان همدان 24 بوده که در سال گذشته با ثبت 10 هزار بیمه شده جدید در استان، به رتبه 11، ارتقا پیدا کرده است.

وی خواستار شناسایی قوانین مخل کسب و کار در دستگاه ها شد و گفت: در این راستا، همه دستگاه های دولتی باید به سامانه پایش بهبود کسب و کار و پنجره واحد، وصل شوند.