آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سیل جان 4 نفر را در استان گلستان گرفت

بارش شدید باران و وقوع طوفان در شرق استان گلستان جان 4 نفر را گرفت و در برخی از شهرهای این منطقه نیز آبگرفتگی شدید معابر را به وجود آورد.

از ساعت ابتدایی شامگاه جمعه بارش شدید باران آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در اطراف رودخانه های شرق استان گلستان را به همراه داشت.

در دهنه زرین گل شهرستان علی آباد کتول به دلیل وقوع سیلاب 3 نفر از اعضای یک خانواده بومی که در داخل خودرو پراید بودند دچار حادثه شدند و تاکنون تنها پیکر یک نفر از آنها که بانوی 35 ساله است کشف شده است. با وجود تداوم عملیات جست وجو و امداد و نجات، وقوع بارش شدید کار امداد و نجات و جست وجو را سخت و حتی خطر غرق شدن و حادثه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر را نیز تهدید می کرد.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان، حضور مردم برای تهیه تصاویر و مشاهده حادثه روند عملیات امداد و نجات را برای امدادگران سخت کرده بود.

به دلیل وقوع طوفان در شهرستان گنبدکاووس یک جوان 21 ساله در روستای قره ماخر این شهرستان که برای محکم کردن سقف دامداری به بالای سازه رفته بود بر اثر شدت وزش باد به پایین پرت شده و جان خود را از دست داد.گفته می شود در حادثه مفقود شدن اعضای خانواده در زرین گل یک کودک 5 ساله نیز وجود دارد. طبق اعلام معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان، مرگ مفقودین اعلام شده قطعی است و جست وجو برای یافتن اجساد آنها ادامه دارد.

با تلاش نیروهای راهداری دهنه محمدآباد کتول که در این سیلاب مسدود شده بود بازگشایی شد. همچنین محور عبوری منطقه زرین گل نیز که مسدود شده بود بازگشایی شد. به دلیل بارش شدید باران در شهرستان کلاله خیابان های این شهر دچار آبگرفتگی شدید و تیم های امدادی و شهرداری این شهر برای اجرای عملیات امدادی و تخلیه آب از مسیرهای اصلی وارد عمل شدند.