آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

قناعتی: اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها مجوز ندارد

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، گفت: طرح ترافیک موتورسیکلت ها تا زمان فراهم کردن زیرساخت ها اجرایی نیست و مجوز شورا را ندارد.

ابوالفضل قناعتی در گفت وگو با مهر با اشاره به ادامه ثبت نام طرح ترافیک موتورسیکلت ها با وجود مخالفت شورا، اظهار داشت: این طرح تا زمانی که به شورا ارائه نشود و تائید شورا را نگیرد، اجرایی نمی شود همچنین باید سازوکار این طرح از سوی شهرداری اعلام شود.

وی با تاکید بر اینکه صدور آرم طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها بسیار دشوار است و باید مشخص شود چگونه اجرایی می شود، گفت: سازوکار چگونگی معاینه فنی موتورسیکلت ها مشخص نیست. آیا مراکز معاینه فنی ما پاسخگوی این تعداد مراجعه موتورسیکلت ها خواهد بود؟ و آیا امکان نظارت هوشمند برای موتورسیکلت های متخلف وجود دارد؟

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران توضیح داد: هر زمان سازوکار اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها ارائه شود و شورا با آن موافقت کند، می توان این طرح را اجرا کرد.

قناعتی درباره دلیل تداوم ثبت نام طرح ترافیک موتورسیکلت ها با وجود مخالفت های شورا، گفت: وقتی از مسئولان شهرداری پرسیده می شود چرا ثبت نام ها ادامه دارد، می گویند برای جمع آوری اطلاعات و آمار است تا تعداد موتورسیکلت هایی که روزانه وارد محدوده می شوند، مشخص شوند.