آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۹۰۰۶
بین الملل
۹

بارزانی: حمایت های ایران را فراموش نمی کنیم

رئیس اقلیم کردستان عراق پیام هایی به 6 پایتخت منطقه ای داد و در پیام به تهران از کمک های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بارزانی در گفتگو با روزنامه الاهرام مصر درباره موضع ترکیه درباره همه پرسی اقلیم کردستان گفت: اظهارنظرهایی که در رسانه ها در این باره مطرح شده، ضد و نقیض است اما به طور اجمالی ترکیه ضد اصل حقوق کردها نیست.

وی افزود: روابط کردستان و همسایه اش ترکیه بسیار خوب است و ما روابط بازرگانی و اقتصادی محکمی داریم. دوستان ترک ما اهمیت اقلیم کردستان برای آنها را درک می کنند و از همین رو دائما با ما هستند و سرمایه گذاری کرده اند و همچنان به سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در کردستان ادامه می دهند. آنها شرکای خوبی در بیشتر پروژه های ما هستند. روابط ما با اردوغان رئیس جمهور ترکیه بسیار خوب و قدیمی است.

بارزانی گفت: همه پرسی بر اساس منبع قانونگذاری یعنی ملت است و نیازی به اجازه گرفتن از احدی نیست. این اقدامی دموکراتیک و طبیعی است. در کشورهای دموکرات و پیشرفته همه پرسی درباره همه امور برگزار می شود زیرا می دانند که حرف اول و آخر را ملت می زنند.وی خطاب به 6 کشور پیام فرستاد و خطاب به دولت مرکزی عراق گفت: ما در این که شرکای خوبی باشیم شکست خوردیم و خواهان این هستیم که همسایگان همپیمان باشیم.