آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۹۰۰۶
بین الملل
۹

جان بولتون: آمریکا باید هرچه زودتر به کره شمالی حمله کند!

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی است راه حل دیپلماتیکی برای حل مناقشه کره شمالی وجود ندارد و واشنگتن باید در حمله به پیونگ یانگ پیش دستی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان بولتون» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفت: آمریکا نمی تواند با اطمینان تصمیم «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و فرماندهان نظامی این کشور را پیش بینی کند و این دلیل خوبی است مبنی بر اینکه اگر قرار است به گزینه نظامی متوسل شویم، بهتر است تا دیر نشده این کار را انجام دهیم.وی در این باره مدعی شد: قرار نیست در طول زمان، وضعیت آمریکا از این که هست بهتر شود بلکه اوضاع به طور مداوم بدتر و خطرناک تر می شود.بولتون ادامه داد: فکر نمی کنم در راستای متقاعد کردن کره شمالی به تغییر رفتار خود، گزینه دیپلماتیک دیگری پیش روی خود داشته باشیم. روشن است که آنها به دنبال تسلیحات اتمی کاربردی و در آستانه دستیابی به آن هستند.

وی افزود: تنها راه حل دیپلماتیک باقی مانده این است که پکن متقاعد شود منافع ملی چین در اتحاد 2 کره است.بولتون در نهایت ادعای خود را این گونه تکمیل کرد: حالا نوبت مردم آمریکاست که تصمیم بگیرند آیا قبل از دستیابی کره شمالی به تسلیحات هسته ای، خواستار استفاده از گزینه نظامی علیه پیونگ یانگ هستند یا خیر.گفتنی است کره شمالی از آمادگی برای شلیک 4 فروند موشک به جزیره گوام خبر داد که میزبان پایگاه نظامی آمریکا در اقیانوس آرام است. در مقابل، آمریکا هم می گوید 6 فروند بمب افکن هسته ای آماده حمله پیش دستانه به تاسیسات موشکی کره شمالی هستند.

در این میان، روزنامه «گلوبال تایمز» چین نوشت: پکن احتمالا در جنگ واشنگتن- پیونگ یانگ بی طرف می ماند اما به آمریکا و کره جنوبی اجازه فروپاشی نظام کره شمالی و تغییر الگوی سیاسی شبه جزیره کره را نمی دهد.