آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۴
صفحه آخر
۲۰

مزیت های سند ساماندهی پیام رسان های اجتماعی

مهندس عزت الله ضرغامی دیروز در جمع فعالان فضای مجازی در مشهد مقدس سخنرانی کرد.

سرفصل های سخنان ضرغامی که در کانال تلگرامش منتشر شده عبارتند از:

سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی در شورای عالی فضای مجازی تصویب و ابلاغ شده است. این سند فرصت خوبی برای پیام رسان های داخلی است تا از ظرفیت های این سند حداکثر استفاده را بکنند.

اشکالاتی به سند ساماندهی پیام رسان های اجتماعی وارد است، ولی در مجموع آن را گام مهمی رو به جلو می دانم. پنج جلسه شورای عالی فضای مجازی به بررسی و تصویب این سند اختصاص داده شده است.

نسل جوان ماموریت تاریخی انتقال گنجینه عظیم محتوایی تمدن اسلامی به آیندگان را برعهده دارد. رمز موفقیت این ماموریت آشنایی با مهارت های بسته بندی و انتقال پیام در فضای مجازی است.

در مقابل بمباران اطلاعاتی رقیب منفعل نیستیم. مخاطبان فضای مجازی «ایستگاه»هایی را انتخاب و با آن ارتباط برقرار می کنند باید سهم خود را از این ایستگاه ها تعیین کنیم.

تصویرسازی مزیت نسبی رقیب است. نگرانم گنجینه ی ارزشمند فکری ما به دلیل ضعف در این عرصه دفن شود.

ظرفیت های عظیم فضای مجازی پیش چشمان ماست.

دایره مخاطبان نیروهای انقلابی در فضای مجازی محدود است. باید این دایره را توسعه دهیم. مخاطبان ما همه مردم اند. با هر فکر و سلیقه ای.

توسعه ظرفیت های جدید نیروهای انقلاب در فضای مجازی باید براساس تعریف روشن از مخاطبان باشد.

«موضوع محوری» بویژه در عرصه های هنری باید در دستور کار قرار گیرد.

تا تقاطع کامل «برودکست» و «برودبند» زمان زیادی نمانده است. فعالان مجازی نیروهای انقلاب با طراحی اپلیکیشن های کارآمد خود را برای آن مقطع آماده کنند.

تشکیل گروه در پیام رسان های اجتماعی کار خوبی است. ضعف بزرگ آن، تسلط چند نفر بر کل گروه است. باید مراقب بود اظهارنظرهای تند در این گروه ها باعث سوءتفاهم و تفرقه نشود.