آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۴
حوادث
۱۹

سیل دوباره قربانی گرفت

سیل ناشی از بارندگی های دو روز اخیر در استان های گلستان، گیلان، خراسان رضوی و خراسان شمالی، منجر به مرگ چهار نفر، ناپدید شدن دو نفر و مصدومیت سه نفر دیگر شد.

صادقعلی مقدم، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان به ایرنا گفت: براثر وقوع سیلاب ناشی از بارندگی پنجشنبه شب در علی آباد، 35کیلومتری شرق گرگان یک خانواده سه نفره با خودروی پراید در این سیلاب گرفتار شدند. با وقوع این حادثه امدادگران هلال احمر در آنجا حاضر شدند و جست وجو برای یافتن این خانواده را آغاز کردند.

وی افزود: خودروی این خانواده گرفتار شده در سیلاب بامداد جمعه در محل دیگری پیدا شد. در ادامه امدادگران جسد مادر خانواده را یافتند که پیکر او به پزشکی قانونی منتقل شد. این در حالی است که جست وجوها برای یافتن پدر و دختر ناپدیدشده ادامه دارد.

همچنین پنجشنبه شب در یکی از روستاهای بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس نیز براثرسیلاب ناشی از باد و بارش های رگباری یک جوان 21 ساله بر اثر سقوط از پشت بام جان خود را از دست داد.

رودخانه ها در استان گیلان و شهرهای رشت و فومن نیز طغیان کرد. در این باره اسماعیل میرغضنفری، فرماندار شهرستان رودبار به ایسنا گفت: همزمان با اعلام گزارش وقوع سیل در روستای دفراز بخش رحمت آباد و بلوکات، نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه حضور یافتند و تاکنون هیچ گونه خسارت مالی و جانی گزارش نشده است.

حسن نوری، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور نیز درباره حادثه سیل در استان خراسان شمالی به جام جم گفت: در شهرهای راز و جرگلان شاهد سیل بودیم. در این حادثه پرایدی در منطقه غلامان در مسیر سیلاب گرفتار شد. یک زن 45 ساله در این حادثه فوت کرد و یک مرد 26 ساله، دختر 13 ساله و پسر 11 ساله مصدوم شدند. مرد جوان بعد از اقدامات درمانی مرخص شد، اما دو نفر دیگر در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد تحت درمان قراردارند.

همچنین سیل شهرهای درگز، چناران و کلات استان خراسان رضوی را دربر گرفت و به مرگ مردی 70 ساله در روستای تیرگان درگز منجر شد.