آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۴
حوادث
۱۹

کشف محموله 10 میلیاردی عتیقه

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از کشف اشیای دوره هخامنشی به ارزش ده میلیارد تومان در شهرکرد خبر داد.

سردار غلامعباس غلامزاده در این باره به جام جم گفت: با دریافت خبری مبنی بر خرید و فروش اشیای عتیقه در دو محله از شهرکرد، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قرار گرفت. در ادامه این تحقیقات با شناسایی محل قرار متهمان، آنها در دو عملیات جداگانه دستگیر شدند.

وی اموال کشف شده را طبق نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی متعلق به دوران اسلامی، هخامنشی و هزاره اول دانست و افزود: درعملیات اول ماموران موفق شدند 16گرم خرده طلا، پنج ورقه نازک مشکوک به طلا به وزن تقریبی14گرم، یک قطعه گوشواره به وزن تقریبی هشت گرم، یک قطعه انگشتر نگین دار، چهار قطعه گردن آویز، دو ظرف سفالی، چهار قطعه سنگ مهره آویز، یک عدد ملاقه فلزی، دو عدد آینه، یک عدد دسته آینه و دو عددکاسه را کشف کنند.

غلامزاده ادامه داد: در مرحله بعدی ماموران شش مجسمه فلزی، دو مجسمه طلا، سه خنجر دسته زرد مفرغ، پنج گوشواره طلا، چهار النگو، 12 تکه فلز زردرنگ، 153 سکه سلوکی، یک قدح، یک جام، یک شیر سنگی، 30 مهره سنگی رنگی، دو کاسه مفرغ، یک سر پیکان، چهار سنجاق موپیچ، یک ظرف دارو، 15 تکه فلز مفرغ، یک جام مفرغ، دو آویز زینتی، سه تبرزین و یک کاسه سنگی را کشف کردند. ارزش اموال کشف شده از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی ده میلیارد تومان برآورد شده است.