آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۴
ایران
۱۵

سرمایه گذاری شرکت های انگلیسی در گیلان

استاندار گیلان گفت: شرکت های انگلیسی می توانند در بخش های زباله سوز و انرژی های نو و اقتصاد دریامحور در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در دیدار نیکلاس هاپتون سفیر انگلستان در ایران، وضعیت گیلان در تولید انرژی همچون برق، گاز و آب را مطلوب دانست و اظهار کرد: از حضور سرمایه گذاران انگلیسی در تولید انرژی های نو، زباله سوز و تبدیل آن به انرژی و کمپوست استقبال می کنیم.

وی به حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان در طول سال میزبان بیش از 30 تا 34 میلیون مسافر است.

وی با اشاره به این که ساخت هتل در این استان در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: آمادگی خود را برای استقبال از سرمایه گذاران انگلیسی در بخش گردشگری اعلام می کنیم.

استاندار گیلان افزود: هم اکنون در حاشیه سواحل گیلان تولید خاویار را با همان کیفیت دریا آغاز کردیم که از شرکت های انگلیسی علاقه مند به این بخش جهت سرمایه گذاری دعوت می کنیم.

وی به ارتباط بنادر گیلان از جمله بنادرانزلی، کاسپین و آستارا با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره و تصریح کرد: راه آهن سراسری شمال جنوب (نوستراک) از مسیر گیلان می گذرد و با افتتاح راه آهن قزوین رشت طی ماه های آتی در ادامه بخشی به بندر کاسپین و بخش دیگر به آستارا متصل می شود.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اتصال راه آهن آستارا آستارا گفت: با اتصال راه آهن قزوین رشت آستارا شبکه شمال جنوب شکل می گیرد و موجب کاهش بیش از 2000کیلومتر این مسیر می شود و علاوه بر کاهش مدت سفر از 45 روز به 26 روز هزینه حمل و نقل بار را نیز 30 درصد ارزان می کند.

نیکلاس هاپتون، سفیر انگلیس در ایران نیز در این دیدار اظهار کرد: انگلستان در زمینه انرژی های نو و توربین های بادی بسیار فعال است و آمادگی همکاری خود را در این زمینه اعلام می کنیم.

وی افزود: این دیدار می تواند سرآغاز یک دوره جدید برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی باشد.