آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۴
فوتبال ایران
۱۱
یادداشت

چرا حساب ها مشخص نیست؟

امید توفیقی

علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس در اظهار نظری عجیب گفت: «تیم ما سال گذشته نزدیک به یک میلیون تماشاگر داشته؛ اما فدراسیون فوتبال به جای هفت میلیارد تومان سهم بلیت فروشی، 9 میلیون تومان به پرسپولیس داده!».

قطعا طاهری اسناد و دلایل قانع کننده ای برای حرف هایش دارد که این چنین صحبت می کند. حرف های طاهری یک سوال بزرگ در ذهن فوتبال دوستان ایرانی ایجاد کرده است: چرا آمار و ارقام واقعی پرداخت های فدراسیون فوتبال یک بار برای همیشه منتشر نمی شود؟

چرا همیشه دریافتی و پرداختی های فدراسیون فوتبال در حد یک راز بزرگ باقی مانده است؟ روزی گفته شد فدراسیون فوتبال برای تبلیغات محیطی 18 میلیارد تومان گرفته و یک روز دیگر ادعا شد که این قرارداد به یکباره به 80 میلیارد و 350 میلیون تومان افزایش پیدا کرده، نه هزینه های رقم اولی مشخص شد نه تکلیف رقم دومی. بعد هم که گفتند از مجموع قرارداد 160 میلیارد و 700 میلیون تومانی با شرکت تبلیغات محیطی فقط 39 میلیارد تومان دریافت کرده ایم.

این که چرا 160 میلیارد قرارداد بسته اند و چرا یک چهارم آن را گرفته اند و اصولا این که چرا قراردادی در این سطح را به گونه ای بسته اند که طرف قرارداد بتواند به این راحتی از پرداخت پول شانه خالی کند، سوال های بی جوابی است که فدراسیون فوتبال علاقه ای به پاسخ دادن به آن ندارد. حالا جدای ادعای جدید طاهری باید به این پرسش جواب داده شود که فدراسیون برای پرداخت حق و حقوق تیم ها از عواید برگزاری لیگ از چه فرمولی تبعیت می کند؟ آیا باید اظهارات طاهری را باور کرد؟ یا فدراسیون پاسخی قانع کننده به طاهری خواهد داد؟ منتظر پاسخ فدراسیون می مانیم.