آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۵
صفحه آخر
۱۲

فرمانده حزب گلبدین حکمتیار شخصا 30 نمازگزار را قتل عام کرد!

مقامات محلی استان «تخار» افغانستان می گویند یک فرمانده وابسته به حزب «گلبدین حکمتیار» با حمله به یک مسجد، 30 نمازگزار را کشت و 11 تن دیگر را زخمی کرد، فقط به خاطر اینکه امام جماعت این مسجد از وی انتقاد کرده بود.

«بشیر قانت» یک فرمانده حزب «اسلامی» و افراد تحت امرش با حمله به مسجدی در استان «چاه آب»، 30 نمازگزار را کشته و 11 تن دیگر را زخمی کردند.

«سنت الله تیمور» استاندار «تخار» با اعلام این خبر گفته: «این حمله روز گذشته (جمعه) و هنگام برپایی فریضه نماز جمعه رخ داده است.»

وی این را هم گفته که «شماری از جنگجویان وابسته به بشیر قانت در واکنش به انتقاد «مولوی اکبر» امام جماعت این مسجد، حمله فوق را ترتیب داده اند! «مولوی اکبر» در این باره به بی بی سی هم گفته که «بشیر قانت»، قبلا از من خواسته بود، شهر را ترک کنم. وی افزود: «هنگام حمله جنگجویان قانت به مسجد، فرمانده پلیس، مدیر امنیت ملی به همراه 30 سرباز پلیس در محل حضور داشتند، اما بدون درگیری، متواری شدند.»

البته در این میان، نکته جالب تر ماجرا، اظهارات «حامد عزیزی» یکی از سخنگویان «حزب اسلامی» است؛ وی گفته: در صورت شایعه پراکنی علیه «بشیر قانت» حزب اسلامی از او قویا حمایت می کند، با این حال، مسئولیت (رفتار) این فرمانده را برعهده نمی گیرد! به عبارتی این حمله کاملا شخصی بوده و ربطی به حزب ندارد.

طی توافق صلحی که میان «گلبدین حکمتیار» و مقامات کابل به امضاء رسیده، «حزب اسلامی» باید خلع سلاح شود و از فعالیت نظامی دست بردارد.

حکمتیار هم اکنون در کابل به سر می برد و اظهارات او نیز که در مناسبت های خاص بیان می شود، جنجال برانگیز است. وی در یکی از این اظهارات، طالبان را برادر خود خوانده بود که البته واقعیت دارد، چون افراد او نیز به اندازه عناصر طالبان، در حق ملت افغانستان جنایت کرده اند.

جنایت جدید آمریکایی ها

خبرگزاری صدا و سیما اما گزارش داده، پهپادهای آمریکایی با حمله به منطقه «حسکه مینه» استان «ننگرهار»، 16 غیرنظامی، از جمله هفت زن را به شهادت رسانده اند.

غیرنظامیان از اهداف همیشگی پهپادها و هواپیماهای آمریکایی در افغانستان و سایر کشورها هستند.

تا عصر دیروز مقامات کابل هیچ واکنشی به این جنایت آمریکایی ها نشان نداده اند.