آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۵
صفحه آخر
۱۲

آماده باش کامل جزیره گوام به دنبال تهدیدات اتمی کره شمالی

ساکنان جزیره گوام همزمان با بالا گرفتن تهدیدهای متقابل کره شمالی و آمریکا و تهدید پیونگ یانگ به حمله به این جزیره به حال آماده باش کامل در آمده اند.

در پی تهدید کره شمالی مبنی بر حمله به جزیره گوام، اداره اطلاعات مشترک جزیره گوام با انتشار بیانیه ای آموزش های لازم را به ساکنان این منطقه در شرایط اضطراری ارائه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی «الجزیره» در این بیانیه خطاب به ساکنان جزیره گوام گفته شده «در صورتی که هشدار حمله به این منطقه اعلام شد باید سریع در جایی مطمئن و مستحکم سرپناه بگیرند.» همچنین «اگر موشک به نزدیکی جایی که آنها در آنجا قرار دارند اصابت کرد به آتش ناشی از انفجار و نور ناشی از این انفجار نگاه نکنند زیرا نگاه کردن به صحنه انفجار می تواند به کوری منجر شود.»

همچنین «در صورت وقوع حمله به این منطقه باید پاکسازی آن به سرعت شروع شود تا از انتشار مواد و تشعشعات ناشی از مواد منفجره جلوگیری شود چون این مواد و تشعشعات برای بدن مضر هستند.» جزیره گوام در اقیانوس آرام قرار دارد و محل استقرار بخشی از نظامیان و جنگنده های مدرن ارتش آمریکا است. این جزیره حدود 160 هزار نفر جمعیت دارد و جزء مناطق ملحق شده به آمریکا محسوب می شود. با اینکه اهالی جزیره گوام تبعه آمریکا هستند، اما حق رای دادن در انتخابات را ندارند. افرادی که به استقلال گوام اعتقاد دارند، تهدیدات کره شمالی را به این علت می دانند که پیونگ یانگ گوام را بخشی از خاک آمریکا می داند. اما اگر آمریکا از اینجا برود، این تهدیدات هم چه از طرف کره شمالی و چه از طرف دیگر قدرت ها پایان خواهد یافت.