آرشیو یک‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۵
صفحه آخر
۱۲

دیپلمات های آمریکا در کوبا به دلایل نامعلوم «کر» شدند!

وزیر خارجه آمریکا می گوید دیپلمات های کشورش در «هاوانا» قربانی «حمله علیه سلامت خود» شده اند به نحوی که قدرت شنوایی خود را از دست داده اند!

این اظهارات بعد از آن مطرح شد که خبر رسید دیپلمات های آمریکایی و کانادایی در کوبا بر اثر «اتفاقات اسرارآمیزی» دچار مشکلات سلامتی شامل از دست رفتن قوه شنوایی خود شده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره نوشته مقام های آمریکایی اندکی بعد فاش کردند که دیپلمات هایشان در کوبا مبتلا به علائم غیرقابل توضیحی از جمله از دست دادن شنوایی خود شده اند و دولت کانادا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد، دست کم یک دیپلماتش در کوبا دچار ضعف شنوایی شده است.»

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا اما در واکنش به این خبرها اعلام کرده: «ما مقام های کوبا را از بابت پیدا کردن عامل اجرای این حملات علیه سلامتی دیپلمات ها مسئول می دانیم... در پاییز 2016 چند دیپلمات آمریکایی مبتلا به از بین رفتن قوه شنوایی خود به شکلی اسرارآمیز شده اند. برخی از علائم در دیپلمات ها، به حدی شدید بود که مجبور به لغو زودهنگام سفرشان به کوبا و بازگشت به آمریکا شدند.» چند مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند احتمالا این اختلال شنوایی در اثر «استفاده عمدی» از یک دستگاه که از امواج صوتی خارج از محدوده شنوایی انسان استفاده کرده، ایجاد شده است.

نکته جالب توجه دیگر اینکه آمریکایی ها گفته اند «کوبا در پاییز 2016 هنگامی که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا تلاش می کرده روابط کشورش با کوبا را تقویت کند، اقدام به آسیب زدن به دیپلمات های آمریکایی و کانادایی کرده است.»

دولت کوبا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای گفته، کشورش اجازه نداده و نخواهد داد که از خاک کوبا برای اقدام علیه مقام های دیپلماتیک و خانواده هایشان بدون هیچ استثنایی استفاده شود.