آرشیو یک‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۵
اخبار کشور
۲

نماینده دبیرکل سازمان ملل در سفر به تهران مطرح کرد: درخواست از ایران برای حمایت از ایده های تازه حل بحران یمن

در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با وزیر خارجه کشورمان ضمن بررسی آخرین تحولات یمن بر لزوم پایان دادن به فاجعه انسانی در این کشور و یافتن راه حل سیاسی جامع تاکید شد.

اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به منظور رایزنی با مقامات کشورمان درباره آخرین تحولات یمن به تهران سفر کرده، بعدازظهر دیروز (شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار آخرین تحولات یمن بررسی و بر لزوم پایان دادن به فاجعه انسانی در این کشور و یافتن راه حل های سیاسی جامع تاکید شد. وی در این دیدار از حمایت های جمهوری اسلامی ایران برای حل سیاسی بحران یمن قدردانی کرد.

قدردانی از حمایت کشورمان از یمن

معاون وزیر خارجه ایران و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ضمن رایزنی در خصوص آخرین تحولات یمن، درباره ایده های جدید برای ایجاد گشایش در بن بست سیاسی موجود تبادل نظر کردند.

«اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که در حال دیدار از تهران است، ظهر دیروز (شنبه) 21 مرداد 1396 با حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش فارس، در این دیدار که با ضیافت ناهار میزبان به افتخار مهمان ادامه یافت، نماینده دبیرکل سازمان ملل گزارشی از آخرین وضعیت انسانی در یمن و تلاش ها و رایزنی های اخیر خود برای تحرک مجدد در مسیر حل سیاسی بحران یمن ارائه و از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد از این تلاش ها حمایت کند.

جابری انصاری نیز ضمن ابراز نگرانی از بحران شدید انسانی در یمن و اعلام حمایت از تلاش های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ و بحران یمن، چارچوب پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای حل سیاسی بحران یمن و اصولی که باید در مسیر حل این بحران مورد توجه قرار گیرد را برشمرد.

طرفین همچنین در این دیدار درباره ایده های جدید برای ایجاد گشایش در بن بست سیاسی موجود تبادل نظر کردند.