آرشیو یک‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۳۵
سیاست
۲

حمایت یاران لاریجانی از علی ربیعی

شرق: موج حمایت های نمایندگان نزدیک به «علی لاریجانی» از «علی ربیعی» افزایش یافته است. «بهروز نعمتی» و «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، دو نماینده ای بودند که روز گذشته تمام قد از وزیر کار دولت یازدهم حمایت کردند. روز گذشته «بهروز نعمتی»، عضو فراکسیون مستقلین مجلس، در گفت وگو با «ایسنا» به تمجید از عملکرد ربیعی پرداخت: «با توجه به تجربه چهارساله ربیعی در این وزارتخانه و اقدامات خوبی که در این رابطه به انجام رسیده است، می توان به ادامه این روند از جانب ایشان امیدوار بود».

بهروز نعمتی یکی از دو نماینده ای است که با لیست امید، به عنوان نماینده تهران وارد مجلس شد؛ ولی به جای عضویت در فراکسیون امید، راهی فراکسیون مستقلین (نزدیک به علی لاریجانی) شد. نماینده دیگری که وضعیتی مشابه با «نعمتی» دارد، دیگر نماینده تهران یعنی «کاظم جلالی» است. نعمتی در ادامه افزود: «آقای ربیعی در برخی از موضوعات، عملکرد بسیار خوبی داشته اند و برخوردهای قاطع و محکمی صورت گرفته است. البته در برخی از مجموعه ها هم نقدهایی به عملکرد وزارتخانه مطرح است که بنده منتقد عملکرد ایشان بودم و در چندین جلسه به خود ایشان هم این نقدها انتقال داده شد. البته خود آقای ربیعی انسان سالم، زحمتکش و از بچه های قدیم نظام و انقلاب هستند». در همین حال، جعفرزاده ایمن آبادی، سخنگوی فراکسیون مستقلین، نیز در گفت وگو با «ایلنا» ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد ربیعی، گفت: «به نظر می رسد ربیعی بتواند بدون مشکلی خاص، از مجلس رای اعتماد بگیرد؛ چراکه فردی دلسوز و تلاشگر است که از همین قشر کارگر برخاسته و متعلق به طبقه مرفه جامعه نبوده و به این دلیل، به خوبی مشکلات کارگران و جامعه کارگری را درک می کند».

پیش از این، بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید، در گفت وگو با «انتخاب» ضمن انتقاد از ربیعی، گفته بود: «آقای ربیعی یکی از افرادی بود که در بررسی های فراکسیون امید، نمره قبولی نگرفت. مجموعه و زیرمجموعه ایشان که از لحاظ اقتصادی وسعت بسیاری دارد، به شیوه بدی اداره شده و عملکرد ایشان رضایت بخش نبوده است».

با وجود این، «نعمتی» روز گذشته در حمایت از ربیعی گفته: «تخریب زمانی جواب می دهد که موضوعات با هم تطابق داشته باشند؛ ولی عموم تخریب هایی که این چند وقت اخیر درباره دکتر ربیعی به ویژه در فضای مجازی مطرح شده، به شخص دکتر ربیعی نمی چسبد».