آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۵
اخبار کشور
۱۰

آموزه های دینی و پرورشی دانش آموزان تقویت می شود

طیبه سیاوشی شاه عنایتی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با محمد بطحایی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معتقد است که اگر مشکل معیشتی و امنیت شغلی معلمان برطرف شود، بسیاری از مسائل آموزشی کشور بهبود خواهد یافت.

وی گفت: در ادامه این نشست با توجه به سوالاتی که از آقای بطحایی مطرح شد، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از نابرابری های آموزشی انتقاد و تاکید کرد که با مدل های نوین آموزشی تلاش می کنیم دانش آموزان در سراسر کشور از فرصت برابر برای تحصیل برخوردار باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: موضوع دیگر که در کمیسیون از سوی اعضا مطرح شد، تاکید بر این مسئله بود که آموزش و پرورش صرفا به مباحثی آموزشی می پردازد و موضوع پرورش دانش آموزان کاملا رها شده است، وزیر پیشنهادی نیز با برخی اعضا که این مسئله را مطرح کردند، هم نظر بودند و نتیجه این شد که برای مسائل فرهنگی و به ویژه آموزه‎های دینی و تقویت بعد پرورشی دانش آموزان برنامه های جدی در نظر گرفته شود.

سیاوشی خاطرنشان کرد: همگان به مشکلات و ضعف سیستم آموزشی کشور واقفیم و می دانیم که این سیستم نیاز به روش های نوین سازی دارد اما اینکه افرادی از درون سیستم که مدیریت میانی و کلان در حوزه آموزش و پرورش داشته باشند و امروز نیز به این روش منتقد باشند، جای سوال دارد.