آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۵
اخبار کشور
۱۰

ادامه طرح تحول سلامت و ابهام در منابع مالی

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت دولت دوازدهم با حضور در فراکسیون امید علاوه بر پاسخ به سوالات نمایندگان، برنامه خود برای 4 ساله آتی وزارتخانه بهداشت و درمان را تشریح کرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: در دولت جدید طرح تحول سلامت باید ادامه یابد، رئیس جمهور نیز در نطق انتخاباتی و بعد از آن تاکید داشتند حوزه سلامت و طرح تحول در اولویت قرار دارد.

وی در پاسخ به سوال نمایندگان در خصوص رفع مشکلات بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: منابع وزارت بهداشت و درمان از سازمان برنامه و بودجه و بیمه ها تامین می شود؛ با توافقی که با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و دستور رئیس جمهور که گفتند در 3 ماهه اول در شورای اقتصاد منابع این وزارتخانه برای 4 سال آتی مشخص خواهد شد تا منابع سالانه و یک دوازدهم آن تعیین و تخصیص یابد اما منابع مربوط به بیمه ها نیز بر اساس تصمیم دولت و قوانین نیز تامین خواهد شد.

در این جلسه، فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دستاوردهای طرح تحول سلامت به جهت درآمد و هزینه باید شفاف شود، ادامه اجرای این طرح نیازمند منابع مالی بسیار است بنابراین دولت باید نحوه تامین این منابع را شفاف کند، همچنین درخواست می شود در دولت جدید از نخبگان و فعالان اجتماعی توانمند و متخصص در این مجموعه استفاده شود.